چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۶۸۱
گزارشگر : ۳۲۶
حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم :

مسجد باید محور اصلی در امور اجتماعی باشد

حجت الاسلام موسوی درچه‌ای گفت : مسجد باید محور اصلی در امور اجتماعی و انقلابی و دینی باشد همان محوریتی که در اوایل انقلاب بود . دفاع ما ، خطبه های انقلابی ما ، شروع انقلاب ما همه و همه از مسجد بود .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد موسوی درچه ای حافظ و قاری بین المللی قرآن در گفت گو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به ضرورت محور بودن مسجد در امور اجتماعی گفت: مسجد باید محور اصلی در امور اجتماعی، انقلابی و دینی باشد باشد همان محوریتی که در اوایل انقلاب بود . در اوایل انقلاب و حتا قبل از آن دفاع ما ، خطبه های انقلابی ما ، شروع انقلاب ما همه و همه از مسجد بود. ما باید مسجد را سنگر و پشتوانه عظیمی برای انقلاب و دینمان بدانیم.

وی در ادامه به نقش مهم امام جماعت در مسجد اشاره کرد و با تاکید بر موضوع قرائت نماز ائمه جماعت اظهار داشت: امام جماعت بر اساس مسئولیت سنگینی که بر دوش دارد  باید از همه نظر تجهیز باشد که یکی از این تجهیزات قرائت نماز است . امام جماعت باید بهترین و زیباترین قرائت نماز  را داشته باشد و برای دستیابی به این هدف باید کلاس های مختلفی برگزار شود . قرائت نماز اهمیت خاصی از ابعاد مختلف شرعی و اخلاقی دارد و به نظر من یکی از ارکان اصلی برای امامان جماعت باید باشد.قرائت زیبای میتواند یکی از جاذبه‌های جذب در مساجد و تشویق کننده برای جذب به قرآن باشد.

این حافظ و قاری بین المللی قرآن تاکید داشت : مسجد اصلی ترین محل برای قرآن است و باید محور اصلی تمام کارها در مسجد قرآن باشد . ترویج قرآن در مساجد می تواند مهمترین عامل برای کاهش مشکلات اجتماعی باشد.

https://dahetakrim.masjed.ir/u/pbv

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.