سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۶۹۴
گزارشگر : ۳۱۳

برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در کشورهای مختلف جهان

آیین بزرگداشت بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، با حضور علاقه‌مندان به اندیشه‌های حضرت امام(ره) و ایرانیان مقیم در خارج از کشور برگزار شد.

هند(دهلی‌نو)

به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم بزرگداشتی با حضور نماینده ولی فقیه، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، دیگر مسئولین نهادها، دانشجویان، ایرانیان مقیم هند و خانواده های ایشان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

این مراسم با نماز جماعت به امامت حجت‌السلام مهدی پور، نماینده محترم ولی فقیه در هندوستان آغاز و با قرائت دعای افتتاح ادامه یافت.

در بخشی دیگر از این مراسم، نسبت به عظمت ماه مبارک رمضان و یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین پانزده خرداد تأکید شد.

همچنین، نشست تخصصی تحت عنوان «کرامت انسانی از دیدگاه امام خمینی(ره)» با حضور مسئولین ایرانی و شخصیت‌های علمی، ادبی، مذهبی و رسانه‌ای هندی، 15 خردادماه در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اندونزی

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور جمع کثیری از علاقمندان به انقلاب اسلامی، نماینده رهبری در اندونزی، مسئولین سفارت، ایرانیان مقیم و سرپرست رایزنی فرهنگی در محل مرکز اسلامی جاکارتا برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا و افطار آغاز شد و با قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان، ادامه یافت.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی، رییس مرکز اسلامی جاکارتا و  سید سیوطی الشطری، عضو سابق مجلس این کشور طی سخنانی، به بررسی ابعاد و خصوصیات شخصیتی امام خمینی(ره) پرداختند.

افغانستان(مزار شریف)

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، با حضور علی غلامی، مسئول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مرادی معاون سرکنسولگری و جمعی از علما و بزرگان در مسجد محمد رسول الله شهرک علی آباد برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و در ادامه، گروه سرود برادران هیئت باب الحوایج  به اجرای برنامه پرداختند.

پس از آن، کلیپی درباره ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد.

غلامی طی سخنانی، با تأکید بر الگوبرداری جوانان از سیره امام خمینی(ره) گفت: یکی از اصول امام(ره)، پایبندی به قانون بود و از همگان خواهان اجرای قانون بودند.

رحیمی ملا، امام مسجد محمد رسول الله شهرک علی آباد به جایگاه و مقام عظیم الشان امام خمینی(ره) اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، برگزیدگان مسابقه سفیر روشنگری با اهدای جوایزی از سوی خانه فرهنگ ایران در مزار شریف، حائز تجلیل واقع شدند.

نجف اشرف

در آستانه بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، مراسمی با شعار «امام خمینی حقیقت جاودان اسلامی» با همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در عراق و مؤسسات دینی و حوزوی شهر نجف اشرف در محل حسینیه امام حسن مجتبی (ع) این شهر مقدس برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال گسترده شخصیت ها و نخبگان دینی و حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع عظام، شخصیت های سیاسی استانی صورت گرفت، سفیر، رایزن فرهنگی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف و نماینده مقام معظم رهبری در عراق نیز، حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پیام آیت الله بشیر نجفی، از مراجع تقلید عراق پیرامون شخصیت و نقش امام راحل(ره) توسط نماینده وی، قرائت شد.

آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق طی سخنانی، با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) و نقش آن رهبر فرزانه در زندگی سیاسی و اجتماعی ملت ایران بیان کرد: 28 سال از رحلت آن حضرت می‌گذرد و هر سال بر نور این شخصیت بزرگ افزوده می‌شود، هر چند تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا وجهه آن امام همام سیاه نمایی گردد.

وی افزود: امروز ما نیازمند شیوه مقاومت و سلوک و عزتمندی امام راحل و همچنین، شیوه رویارویی ایشان با چالش ها و توطئه هایی که جهان اسلام با آن روبرو است، هستیم. مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره) محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز، ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) و نقش نهضت ایشان در تاریخ، بزرگداشت یاد امام خمینی(ره) را پاسداری از ارزش ها و انقلاب اسلامی، حفاظت از مستضعفین و مبارزه با مستکبران بیان کرد.

پس از آن، شخصیت‌های عراقی چون خضیر الجبوری، رییس شورای استان نجف و دیگر شخصیت‌های استان نجف به بیان دیدگاه‌های خود در مورد ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) و نقش و زندگی سیاسی ایشان پرداختند.

در حاشیه این مراسم کتابچه‌ای با عنوان سیره امام خمینی(ره) به منظور آشنایی شرکت کنندگان با ابعاد مختلف شخصیتی و مراحل زندگی امام راحل، توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در میان حاضران توزیع شد.

گفتنی است، همزمان با این مراسم و در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) مراسم‌های دیگری در راستای بزرگذاشت آن عالم وارسته توسط دیگر نهادهای دینی و حوزوی در سطح نجف اشرف برگزار شد.

مالزی

بیست‌وهشتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، 14 خرداد ماه با حضور مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و جواد فخار طوسی، از ایرانیان مقیم مالزی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپی مستند از حیات حضرت امام(ره) آغاز و با سخنرانی افخم در خصوص تأثیر رهبری امام امت در جهان و دیدگاه شخصیت‌های برجسته جهانی در مورد ایشان، ادامه یافت.
سفیر کشورمان با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در میان مردم ایران، گفت: باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ارزشمند حضرت امام (ره) کارآمدتر پیش رود.

وی افزود: جهان امروز از حرکت های تروریستی، خشونت، فرقه گرایی و انحرافات تکفیریها و درگیریهای موجود نا آرام است و همه جوامع برای رسیدن به امنیت، اعتدال و صلح باید تلاش کنند و در این مسیر معنویت و اخلاق پایه و رکن است.

افخم با اشاره به کشته شدن انسان های بیگناه که قربانی خشونت، تروریسم و اندیشه های افراطی در جهان می شوند، گفت: همزمان با این حرکت های ضد انسانی، حرکتی توأمان با تبلیغات حساب شده و منفی در جهت اسلام ستیزی و ایران هراسی در جهان رخ می دهد که نیاز هر چه بیشتر به روشنگری مسلمانان نسبت به اسلام راستین و اندیشه های مترقی اسلامی احساس می‌شود.

وی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تنها شخصیت جهان اسلام و از معدود رهبران سیاسی و دینی جهان بودند که در تاریخ معاصر از حقوق مستضعفان صحبت کردند. از اسلام بعنوان دینی که می‌تواند در حاکمیت سیاسی نقش ایفا کند نام بردند و جایگاه اسلام را احیا کردند و این در حالی بود که در آن سالها شرق و غرب هیچ جایگاهی برای این دین مبین قائل نبودند. به همین دلیل بود که انقلاب اسلامی به واسطه اسلامی و ایرانی بودنش در سراسر جهان مورد توجه ملل مختلف قرار گرفت.

سفیر کشورمان خطاب به شرکت کنندگان در آیین سالگرد امام راحل در مالزی، اظهار امیدواری کرد بتوانیم به عنوان وارثان این میراث ارزشمند تلاش خود را به خوبی بکار بگیریم تا جمهوری اسلامی ایران هرچه موفق تر و کار آمدتر در مسیر امام(ره) پیش رود.

وی، موفقیت هر چه بیشتر و جایگاه رفیع تر جمهوری اسلامی ایران را به منزله حفظ شایسته اندیشه ها و میراث حضرت امام راحل دانست و گفت: به یقین این مسیر مشکل است، اما آنچه مسلم است این امر با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با همدلی و حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران محقق می شود.

جواد فخار طوسی، سخنران دیگر مراسم با اشاره به نقش دوگانه امام راحل در رهبری انقلاب و پیشوایی نظام، گفت: ما اگر بر نقش پیشوایی دوران انقلاب ایشان تمرکز کنیم، نقطه وفاقی فراهم می‌شود بین همه دوستان و مخالفان در این جهت که باید این شخصیت تکریم شود و این مجالس بزرگداشتها نباید تنها به دوستداران و علاقمندان امام راحل اختصاص یابد.

وی گفت: کاری که امام راحل کرد، ایجاد عامل ها و یا ترسیم آرمان ها نبود، بلکه کار بزرگ امام راحل این بود که کمک کرد این انقلاب با این آرمان های مقدس پیوند خورده و به پیروزی برسد.

فخار طوسی خطاب به منتقدان و مخالفان نیز، گفت: هر انقلابی در این بسترهای تاریخی و با این آرمان ها در هر کجای دنیا شکل گیرد، این انقلاب ستودنی و قابل احترام است. فردی که چنین انقلابی را با چنین آرمان هایی به پیروزی برساند این شخصیت قابل تکریم و تجلیل است و باید وی را ستود.

وی افزود: حتی مخالفان نیز باید با توجه به نقشی که امام راحل در پیروزی انقلاب با این آرمان ها در این بسترها را داشتند، ادای احترام کنند.

پاکستان(پیشاور)

آیین بزرگداشت بیست‌وهشتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، با حضور نوشاد خان، رییس دانشگاه اسلامیه کالج، سید منهاج الحسن، رییس دانشکده علوم اجتماعی و هنر دانشگاه پیشاور، فخرالاسلام، مدیر مرکز مطالعات پاکستان دانشگاه پیشاور، علامه سید محمد جواد هادی، رییس مدرسه علمیه جامعه الشهید عارف الحسینی، مولانا احسان الله مدرس جامعه الشهید عارف الحسینی، مولانا محمد شعیب، رییس انجمن علماء و مشایخ پاکستان، سرکنسول و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپی از زندگی عبدصالح خدا حضرت امام خمینی(ره) از آغاز نهضت تا رحلت، به زبان اردو آغاز شد.

فخرالاسلام طی سخنانی، امام خمینی(ره) را نابغه قرن بیستم، برشمرد و از ابعاد مختلف شخصیت امام راحل سخن گفت.

مولانا شعیب دبیر کل علما و مشایخ پاکستان گفت: شما شاهد تنها کشور اسلامی در دنیا هستید که بنیانگذار آن، امام خمینی (ره) و شعارش وحدت اسلامی است.

نوشاد، رییس دانشگاه اسلامیه کالج تأکید کرد: ایران کشور برادر اسلامی ماست. پاکستان و ایران دارای روابط تاریخی، دینی و فرهنگی نزدیکی هستند.

وی امام خمینی(ره) را عامل وحدت بین مسلمین دانست و گفت: امام راحل شخصیتی تاریخ ساز بود. حکومتی را که به نام جمهوری اسلامی بوجود آورد که همواره، پایدار و استوار به پیش می‌رود.

منهاج الحسن، رییس دانشکده علوم اجتماعی و هنر دانشگاه پیشاور طی سخنانی، گفت: امام راحل شخصیت بزرگی بود که نه تنها سرنوشت ملت ایران، بلکه سرنوشت جهان اسلام و مستضعفان جهان را برعلیه مستکبران عوض کرد.

قاضی فتح الباری، دبیرکل اداره فتح العلوم نودیه رستم آباد مردان در خصوص انقلاب اسلامی ایران، به مجاهدت حضرت امام خمینی(ره) و ترس ستمگران از ادامه انقلاب ایران، سخنانی را ایراد کرد.

در ادامه این مراسم، مولانا احسان الله محسنی، از مدرسین مدرسه عارف الحسینی پیشاور، اباسین یوسفزی، مجری برنامه و مسئول خانه فرهنگ کشورمان به مقام والای امام راحل اشاره کردند.

بنابر اعلام این خبر، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محمد جواد شاکری، قرائت اشعار عرفانی حضرت امام(ره) به زبان پشتو و اجرای گروه تواشیح مدرسه عارف الحسینی اسماءالحسنی و برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یونان

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور سفیر کشورمان و ده ها تن از هموطنان و ایرانیان مقیم، مسلمانان، کارکنان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آتن و خانواده‌های آنان در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در آتن برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل و پخش فیلم کوتاهی از زندگی سراسر معنوی و مبارز امام خمینی(ره) آغاز شد.

حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی، پیرامون شخصیت والای امام امت و بنیانگذار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران گفت: سخن گفتن پیرامون بزرگ مردی که در اوج خفقان و سلطه ظالمانه رژیم شاهنشاهی و حامیان قدرتمند غربی و آمریکایی او بر کشور عزیزمان ایران آنقدر سنگین و گسترده بود که کسی تصور سرنگونی آن رژیم فاسد و روی کار آمدن نظام اسلامی را نمی کرد بسیار سخت است.

وی افزود: عظمت و قاطعیت و هوش سرشار امام خمینی(ره) و اطاعت و پیروی یکپارچه ملت ایران از ایشان، چنان انقلابی به پا کرد و پیروز شد که نه تنها ملت ستمدیده ایران را از وابستگی و نوکری آمریکا و غرب نجات داد بلکه باعث بیداری و شروع جنبش های مردمی در کل منطقه شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بخش پایانی سخنان خود، به فرازهایی از وصیتنامه حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

قزاقستان(آستانه)

آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، 14 خردادماه با حضور ایرانیان مقیم، کارکنان نمایندگی‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در آستانه، برگزار شد.

مجبتی دمیرچی لو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در زمانی رخ داد که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و بزرگترین کار این شخصیت بزرگ این بود که حکومتی را تشکیل داد که نه وابسته به غرب و نه وابسته به شرق بود و این نکته بارز انقلاب بود که جهانیان را متحیر کرد.

شیخ زین‌الدین، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اشاره به شخصیت والای امام راحل، افزود: عوامل مهمی در وجود این شخصیت شکل گرفته بود که مردم را تحت تأثیر قرار داد. از خود گذشتگی، شجاعت، قاطعیت، استکبار ستیزی و خودباوری از جمله جنبه های مهم اخلاقی امام(ره) به شمار می‌رود.

وی اذعان کرد: موفقیت این انقلاب بزرگ، پیروی از راه امام خمینی(ره)، شهدا و نیز، پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

در ادامه این مراسم، کلیپی در رابطه با 14 و 15 خرداد به نمایش درآمد و دانش‌آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان به قرائت مقالات خود با عنوان «من در زمان حیات امام خمینی(ره) نبودم ولی اگر ایشان را می دیدم ...» پرداختند.

لبنان

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و مذهبی لبنان در محل سالن همایش‌های یونسکو در بیروت، برگزار شد.

محمد فتحعلی، سفیر کشورمان در لبنان در سخنان خود در این مراسم، راه امام خمینی (ره) را راه برادری و محبت و دوستی ملت‌های جهان دانست و گفت: ما دست دوستی به سمت همه ملت‌ها به ویژه کشورهای مسلمان دراز می‌کنیم.

پس از آن، ایوب حمید، پیام نبیه بری، رییس پارلمان لبنان را قرائت کرد و شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بیانات خود، گفت: امام خمینی(ره) اسلام را به عرصه زندگی بازگرداند و معنای کرامت و عزت را به ما یاد داد.

احمد الزین، دبیرکل تجمع علمای مسلمین و نماینده مار بشاره پطرس الراعی، سر اسقف کلیسای مسیحیان مارونی و نماینده شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز، در بخشی دیگر از این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

بلاروس

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم و اعضای سفارت کشورمان در محل بیت الزهرا(س) شهر مینسک برگزار شد.

الویری، روحانی اعزامی از مرکز طی سخنانی، اظهار کرد: شناخت امام خمینی(ره) باید از متن حیات ایشان صورت گیرد تا هویت اصیل زندگی و مشی ایشان پایدار بماند.

وی بر ضرورت آشنایی جوانان با روش‌های مدیریتی و ابعاد دینی و سیاسی و مردمی امام راحل تأکید کرد.

نشست علمی «امام خمینی (ره)» با حضور هفت تن از اساتید تاریخ و مفتی مسلمانان بلاروس و مهمان ویژه اعزامی از ایران، با همکاری دانشکده تاریخ دانشگاه دولتی ب.گ. او در شهر مینسک برگزار شد.

در این نشست، سخنرانان مقالات خود را درباره بخش‌های متفاوتی از زندگی حضرت امام(ره) بررسی کردند.

گفتنی است، به منظور بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، مقاله‌ای در نشریه وچرنی مینسک منتشر شد.

سوئد

آیین بزرگداشت بیست‌وهشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) از سوی مسلمانان کشورهای اسلامی چون ایران و عراق و افغانستان در شهرهای استکهلم و مالمو که بیشترین جامعه اسلامی را در خود پذیرا هستند، برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن حکیم الهی، نیز در جمع مسلمانان از جایگاه رفیع فقهی و عرفانی امام راحل سخن گفت و به نقش بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بیاناتی ایراد کرد.

این مراسم که مصادف با رحلت حضرت خدیجه کبری(س) بود با معنویت ماه مبارک رمضان آمیخته شد و مسلمانان با قرائت قرآن کریم، ادعیه ماثوره و خواندن دعای کمیل و افطار یاد و خاطره این واقعه بزرگ را گرامی داشتند.

ترکیه(استانبول)

آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، 13 خردادماه در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.

این مراسم به همت سرکنسولگری و وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول، با حضور تعدادی از ایرانیان مقیم چون رؤسای انجمن‌های ایرانیان استانبول، هیات امنای مسجد والده خان و مسئولین و کارمندان سرپرستی مدارس آموزش و پرورش مستقر در استانبول، مسئولین بانک ملت، مدیران، کارکنان و معلمین مدارس فجر ایرانیان1 و 2 و سایر مسئولین و کارکنان کنسولگری برگزار شد.

بختیار اسدزاده در سخنانی، ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را به عموم مردم و حضار تسلیت گفت و در خصوص صفات و شخصیت حضرت امام(ره) و جایگاه علمی، سیاسی، فرهنگی، ادبی، دینی، اجتماعی و... ایشان مطالبی را ارائه کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام فرید عصر، امام جماعت مسجد ایرانیان والده خان استانبول نیز، ضمن تسلیت این ایام به صفات خاصه حضرت امام (ره)، امامت و ولایت و ولی فقیه و شخصیت برجسته امام(ره) در عرصه ملی و بین المللی پرداخت.

به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، مراسم بزرگداشتی از سوی انجمن اسلامی همبستگی و اتحاد قدس در محل سالن همایش قدس، برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌ الله مجید آغاز و سپس حجت‌الاسلام شیخ قدیر آکاراس، دبیرکل مجمع علمای اهل بیت(ع) استانبول در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت.

ترکیه(آنکارا)

همزمان با فرارسیدن بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد، مراسمی با حضور ارادتمندان و دوستداران به آرمان‌های امام راحل در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، برگزار شد.

در این مراسم که با برپایی سفره افطار و اقامه نماز جماعت آغاز شد، حجت‌الاسلام مسیبی از فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی به تبیین جایگاه و اندیشه ها و ویژگی های برجسته امام راحل پرداخت و از نقش بی بدیل ایشان در برپایی نهضت بزرگ انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.

وی همچنین، از اهمیت قیام پانزدهم خرداد در بیداری تاریخی ملت ایران و سایر مسلمانان جهان و جایگاه امام راحل سخن گفت.

سوریه

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال آن حضرت، بعد از ظهر روز شنبه 13 خردادماه از سوی نماینده مقام معظم رهبری در صحن حرم حضرت زینب(س) سوریه، برگزارشد.

در این مراسم، شیخ نبیل قاووق به نمایندگی از حزب‌الله، شیخ احمد الجزائری به نمایندگی از وزیر اوقاف سوریه، ترک آبادی، سفیر کشورمان و ابوحازم، دبیر کمیته مرکزی فتح انتفاضه به نمایندگی از گروه‌های فاسطینی مقیم سوریه سخنرانی کردند.

https://dahetakrim.masjed.ir/u/ork

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.