چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۸۰۸
گزارشگر : ۳۳۳
یادداشت روز دهم دهه تکریم

پادگان ظهور مسجد است/ منتظران ساکن نمی مانند

من منتظرم؛ منتظر ظهور. اما مقدمات آن را آماده نمی کنم. تلاش نمی کنم جزو 313 یار منجی باشم و برای عدل و داد و گسترش اسلام و شناساندن حسین(ع) و راه حسینی تلاش نمی کنم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد, «مسجد، پایگاه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)»، نام روز دهم دهه تکریم و غبارروبی مسجد است. مسجد پایگاه نشر معار اهل بیت(ع) است. حال آکه در محضر آخرین امام، این ما هستی که باید مسجد را گرامی بداریم. یاور او باشیم و خادم خانه خدا.  مسجد پایگاه نشر معارف قرآن است. قرآن به پرهیزکاران و منتظران نظر ویژه‌ای دارد. چگونه منتظری باشیم تا در خانه خدا مقبول و پذیرفته باشیم؟

یادداشت روز دهم دهه تکریم و غبارروبی مساجد؛

من منتظر؛ منتظر به دنیا آمدن فرزندم. ایا در چنین انتظاری سکون معنی دارد؟ همه می خندند به کسی که ازدواج نکرده، تشکیل خانواده نداده و ادعا می کند که منتظر به دنیا آمدن فرزندش است. من منتظرم؛ منتظر تا قطار مترو بیاید و سوار شوم؛ اگر این سخن را وقتی در ایستگاه تاکسی نشسته ام بگویم همه فکر می کنند که مشکل فکری دارم چون هیچ فرد سالمی از نظر عقلی در ایستگاه تاکسی منتظر قطار مترو نمی ماند.

من منتظرم؛ منتظر ظهور. اما مقدمات آن را آماده نمی کنم. تلاش نمی کنم جزو 313 یار منجی باشم و برای عدل و داد و گسترش اسلام و شناساندن حسین(ع) و راه حسینی تلاش نمی کنم. می دانم که کار منجی نجات جهان است و قدر مسلم کاری جهانی برای تمام بشر صورت خواهد گرفت اما هیچ نگاه جهانی ندارم و هیچ کاری در خور و شایسته فردی که منتظر است تا یک اتفاق بزرگ رخ دهد انجام نمی دهم!

من منتظرم؛ منتظر ظهور منجی اما در خانه ام می نشینم و به پایگاه ظهور نمی روم. به سایر منتظران نمی پیوندم و می مانم در تنهایی. پادگان ظهور مسجد است؛ منتظران امام زمان (عج) غیر از مسجد هر جای دیگری که جمع شوند، نتیجه لازم را نمی گیرند چرا که پادگان منجی مسجد است و حضرت از کنار مسجدالحرام قیام کرده و در مسجد کوفه حکومت می کنند.

حال که همه می دانیم پادگان ظهور مسجد است پس باید پادگان ها مجهز باشند به سلاح و سلاح امروز علم است. مسجدی ها باید فلسفه ظهور را بدانند چرا که اکنون جهان تشنه دانستن آینده است و آینده پژوهی به عنوان یک علم در حال گسترش. ما آینده جهان را به خوبی می دانیم ولی برای رسیدن به آن آینده امروز را باید ساخت برای اینکه باور داریم موعود زنده و حی است و امروز و همین حالا هم می توان از برکت وجود ایشان استفاده کرد.

نوجوانی سن حساسی است. نوجوان می خواهد همه چیز را بداند و بفهمد از کجا آمده برای چه امده و به کجا خواهد رفت. در یک کلام می خواهد فلسفه زندگی را بداند و تمام این خواستن ها را می توان در قالب فلسفه ظهور منجی برای او به خوبی تفسیر کرد اما نه طی سخنرانی های یک طرفه باید به نوجوان و جوان اجازه داد حرف بزنند، انتقاد کنند، نقد کنند و حتی نفی کنند و نباید نگران بود چرا که اسلام دینی قوی و به حدی منطقی است و پاسخ به هر سؤالی را دارد که نوجوان و جوان را قانع کند.  

زمانه عوض شده است. شاید زمانی سخنرانی های یک طرفه و منطقی پاسخ گو و نتیجه بخش بود اما امروز نه؛ امروز و اکنون زمان گفت و گو است و باید با گفت و گو فلسفه ظهور را جهانی کرد. برای این کار باید از خودمان شروع کنیم اول دقیق و به خوبی مطالعه کنیم، بعد برویم به سراغ نوجوانان و جوانان و آنها را به مسجد دعوت کرده از آنها بخواهیم تمام سؤال ها و شبهه هایی را که در خصوص مهدویت  دارند مطرح کنند. همین که از جوانان بخواهیم سؤال های خود را مطرح کنند شروع می کنند به فکر کردن؛ حتی شاید این سؤال ما اولین مواجهه جدی آنها با مسئله ظهور و مهدویت باشد، پس از اینکه خوب سؤال های نوجوانان و جوانان را شنیدیم باید پاسخ های منطقی به زبان ساده برای این سؤال ها را آماده کنیم اما این پاسخ ها را مستقیم و راحت در اختیار آنها قرار ندهیم بلکه با گفت و گو و طی یک روند منطقی تلاش کنیم نوجوانان و جوانان با راهنمایی روحانیان در مساجد خود به پاسخ های منطقی دست یابند. در این صورت است که آن پاسخ ها برای انها درونی خواهد شد.

روز دهم. امروز پایان دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان روز «مسجد، پایگاه منتظران انقلابی» نام گذاری شده است. و به راستی اگر گام به گام کارکردهای مساجد را احیا کنیم و به راستی مسجدی باشیم خیلی زود پادگان ها آماده یاوران آماده و ظهور محقق می شود ان شاء الله. 

https://dahetakrim.masjed.ir/u/ou9

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.