سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۸۱۱
گزارشگر : ۳۳۳
مهاجم اسبق تیم ملی:

در کنار ورزشگاه‌ها باید مسجد ساخته شود

علی لطیفی مهاجم اسبق تیم ملی، گفت: روحانیون باید کاملا مسلح و مسلط به مطالب ورزشی باشند تا نوجوانان را به سمت ورزش و سلامتی سوق دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، علی لطیفی مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال، درباره خاطره ای از حضورش در مساجد گفت: اولین خاطره ای که من از مسجد دارم به دوران طفولیت برمی گردد که به همراه پدربزرگم برای مراسم عزاداری و سینه زنی در ماه محرم به مساجد می رفتم.

وی افزود: خاطره دیگری که از مسجد دارم به اوایل انقلاب باز می گردد؛ فکر می کنم شهید بهشتی در بمب گذاری به شهادت رسیده بودند که به اتفاق صاحب خانه مان به مسجد جامع خزانه بخارایی رفتیم و فیلم آن حادثه بسیار تلخ را در مسجد به ما و دیگر مردم نشان دادند.

لطیفی با بیان اینکه حضور در مکان های مقدس بی نهایت در روح و جان و جسم انسان موثر است و به طور ویژه و خاص به ورزشکاران کمک می کند، اظهار کرد: بالطبع خود من هم قبل از هر بازی زمانی ندارم که به مسجد بروم، ولی سعی می کنم اگرفرصتی باشد به ویژه در بازی های مهم به مکان های مقدس بروم.

وی گفت: هر سال این افتخار را دارم که لحظه تحویل سال در امامزاده صالح هستم، بسیار هم به لحاظ روحی و روانی شرایطم را برای سال جدید ایده آل می کند و قبل از مسابقات بسیار مهم نیز علاوه بر امامزاده صالح به مزار شهدای گرانقدر در بهشت زهرا(س) می روم.

لطیفی افزود: این اعمال به من آرامش خاصی می دهد و بارها اتفاق افتاده بر سر مزار شهدا که می روم نذوراتی را نیز انجام می دهم تا ارادت خود را به شهدا نشان دهم.

وی بر وجود مساجد در کنار محیط های ورزشی برای فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود: بازیکنان و مربیان قبل از مسابقه به دعا و نیایش می پردازند،چون فرصت رفتن به مساجد را در ورزشگاه  ندارند اما با وجود مسجد و نمازخانه در ورزشگاه ها میتوانند در کنار آماده شدن برای مسابقه به عبادت نیز بپردازند و زمانی که بازیکنان در رختکن برای بازی آماده می شوند و پیش از ورود به زمین می توانند در نمازخانه به وظیفه دینی شان عمل کنند.

وی بیان کرد: بدون شک ما در تمامی اماکن ورزشی نیازمند مکانی هستیم که ورزشکاران بتوانند در آنجا عبادت کنند. مکانی که برای عبادت ورزشکاران و تماشاگران آماده می شود باید در اندازه مناسبی باشد تا عده ای به دلیل کمبود فضا از عبادت خود باز نمانند.

وی با بیان اینکه آن افرادی که در مسجد سخنور هستند باید بسیار تبحر داشته باشند تا نوجوانان را جذب کنند، افزود: روحانیون باید کاملا مسلح و مسلط به مطالب ورزشی باشند و بدانن چه صحبت هایی می تواند نوجوانان را به سمت ورزش و سلامتی سوق دهد.

وی گفت: من امیدوارم که بزرگان دینی ارتباط بسیار خوبی بین اخلاق و ورزش میان نوجوانان ایجاد کنند تا صفات اخلاقی ورزشکاران نوجوان را عالی و برجسته کنند.

گفتنی است دهه تکریم و غبارروبی مساجد همه در دهه پایانی ماه شعبان برگزار می شود. امسال نیز این دهه با شعار مسجد پایگاه همه کارهای نیک در حال برگزاری است.

https://dahetakrim.masjed.ir/u/w5t

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.