سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۸۱۴
گزارشگر : ۳۳۳
سیدمهدی سیدصالحی :

چهار سال اذان‌گوی مسجد بودم

مهاجم اسبق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی گفت: ورزش جدا از مسجد نیست و این دو همیشه در کنار هم هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، سیدمهدی سید صالحی مهاجم اسبق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی‌ درباره خاطرات حضورش در مسجد گفت: تا 18 سالگی در مسجد احباب الحسین اصفهانک منطقه 14 تهران بودم و در این مسجد خاطرات بسیار خوبی دارم. چهار سال اذان‌گو و اقامه‌گو مسجد بودم، شور و حال خاصی در آن زمان بر مساجد حاکم بود.

وی افزود: هنوز هم مساجد بسیار دوست‌داشتنی است و من خاطرات شیرینی از مسجد دارم. لحظه لحظه حضورم در مساجد برایم خاطرات به یاد ماندنی است و فکر می‌کنم بهترین دوران عمرم تا به امروز در مسجد گذارنده‌ام.

سید صالحی درباره اثر حضور در مسجد و بقاع متبرک در موفقیت ورزشکاران اظهار داشت: اتکا به خداوند و اهل بیت(ع) مدنظر همه ما شیعیان است و تا خدا نخواهد برگی از درختی نمی‌افتد، ایمان و اعتقاد به خدا می‌تواند راهگشای زندگی ما باشد. هر چه داریم از لطف خداوند و  به برکت وجود مقدس اهل بیت(ع) است.

وی وجود مساجد در کنار محیط‌های ورزشی را در فرهنگسازی مؤثر دانست و ادامه داد: من در تربیت بدنی و بسیج ورزش مسجد و مدرسه بوده‌ام،  ورزش جدا از مسجد نیست و این دو همیشه در کنار هم هستند، نماز و عبادت در روحیات ورزشکاران مؤثر بوده و باعث تصمیم‌گیری درست آنان می‌شود.

مهاجم اسبق تیم ملی با اشاره به اینکه خلوص نیت در زندگی بسیار مهم است و ما باید در زندگی به خداوند توکل کنیم، بیان داشت: در کنار هر ورزشگاهی که رفته‌ام نمازخانه بوده و به نظرم باید در کنار تمامی اماکن ورزشی نمازخانه دایر شود تا ورزشکاران عبادت را سرلوحه زندگیشان قرار دهند و در همه حال یاد خدا را رها نکنند و با مدد از حق تعالی به ورزش بپردازند.

وی وجود مسجد را برای ترویج اخلاق و صفات پهلوانی به ویژه در ایام نوجوانی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: نوجوانی‌م را در مسجد گذرانده‌ام و هم‌کلام شدن با قرآن مجید و هم‌صدا شدن با کلمات نورانی باری تعالی کمک شایانی به موفقیت‌هایم کرده است.

سید صالحی تصریح کرد: ورزشکاران با رفتن به مسجد با اخلاق‌تر می‌شونند و رفتار و فقه اسلامی ناخودآگاه در ضمیر آنان شکل می‌گیرد. به گونه‌ای که رفتار و سکنات آن‌ها قرآنی و اسلامی می‌شود، البته خانواده‌ها هر چه بتوانند بچه‌ها را به سمت مساجد بکشانند، ایمان و اعتقاد آن‌ها را قوی‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند تا عاقبت بخیر شوند.

وی افزود: فرزندان نیز می‌آموزند که باید به بزرگتر خود احترام بگذارند و در هر حالتی حجب و حیا داشته باشند و باید کمک کرد تا در دورانی که فضای مجازی فرزندان ما را کمی از مساجد دور کرده با ایجاد نرم‌افزارهای مذهبی مناسب و جذاب در فضای مجازی نسل جوان را بیش از گذشته به مساجد نزدیک کنیم. 

گفتنی است: دهه تکریم و غبارروبی مساجد همه ساله در دهه پایانی ماه شعبان برگزار می‌شود. امسال نیز این دهه با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

https://dahetakrim.masjed.ir/u/orn

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.