دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۶۴۰
گزارشگر : ۳۳۳
معاون فرهنگی امور مساجد خبر داد:

کارگروه «ازدواج آسان» در مساجد تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام ذاکر با اعلام اولویت‌های فرهنگی مساجد استان تهران در سال ۹۸ اظهار کرد: کارگروهی تخصصی برای تبلیغ، ترویج و تسهیل ازدواج برای جوانان در مسجد تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های این معاونت در سال ۹۸ اظهار کرد: محوری را که برای مباحث فرهنگی امور مساجد در سال ۹۸ انتخاب کردیم، بر مبنای شعار «مساجد، پیشتاز گام دوم انقلاب» است. در همین روزهای آغازین سال جدید، انتشار متن بیانیه و قرائت آن در مساجد انجام می‌گیرد. در وهله بعد، بحث تبیین این شعار یکی از ‌اهداف ماست که به منظور آن، به زودی کارگروهی تخصصی در دهه تکریم و تعظیم مساجد تشکیل می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: امسال برای نخستین بار در مساجد استان تهران ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان دهه انتظار برگزار می‌کنیم. این برنامه‌ها از ۲۳ فروردین‌ تا اول اردیبهشت‌ماه مقارن با ششم تا ۱۵ شعبان با موضوعات متنوع مهدوی همچون نقش دعا در تعجیل ظهور، وظایف منتظران، خصوصیات سبک زندگی منتظرانه، ولایت‌پذیری و انتظار، انقلاب اسلامی و منتظران و ... برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی امور مساجد اضافه کرد: بعد از دهه انتظار، در ۱۰ روز آخر ماه شعبان، دهه تکریم و تعظیم مساجد را داریم؛ بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های این دهه خواهد بود.
 
وی افزود:‌ عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد به این شرح است: «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی».
 
حجت‌الاسلام ذاکر در پاسخ به این سؤال که برای جذب جوانان به مسجد در سال ۹۸ چه فکری شده است؟ گفت: درباره جذب جوانان به مسجد، پویشی را با عنوان «یک حس خوب» در دهه تکریم و تعظیم مساجد راه‌اندازی می‌کنیم. این موضع فراخوانی برای دعوت جوانان به مسجد محسوب می‌شود و حس ورود به مساجد و انس با فضای معنوی آن را فراهم می‌کند. پذیرش و اعتماد ائمه جماعات به جوانان، یکی از مسائلی است که اگر به درستی انجام شود، جذب جوانان به مساجد بسیار بیشتر می‌شود. امسال حتماً حضور جوانان در شورای فرهنگی مساجد و حتی هیئات امنا را با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: یکی از کارهایی که می‌خواهیم به واسطه مسجد برای جوانان انجام دهیم، بحث ازدواج آسان است. امروز هزینه‌های دست‌وپاگیر برای ازدواج یکی از معضلات جوانان به شمار می‌آید. به این منظور نیز کارگروهی تخصصی برای تبلیغ، ترویج و تسهیل ازدواج برای جوانان در مسجد تشکیل می‌شود. مساجد می‌توانند در زمینه تهیه جهیزیه، اختصاص سالن برای برگزاری مراسم عقد، تهیه مخارج اولیه ازدواج و ... به مؤمنان کمک کنند.
 
معاون فرهنگی امور مساجد در پایان تأکید کرد: در حال حاضر در مساجد حدود ۲۵ تشکل و نهاد مردمی در حال فعالیت هستند. برای هماهنگی میان این مجموعه‌ها، محوریت برنامه‌های فرهنگی مسجد باید شورای فرهنگی مساجد باشد و با برنامه‌ریزی‌هایی که در دست انجام داریم، این شورا به یاری خداوند فعال‌تر می‌شود.
 
انتهای پیام/
https://dahetakrim.masjed.ir/u/u4j

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.