شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۳۸
گزارشگر : ۳۳۳
امام جماعت مسجد جامع درکه، تاکید کرد

مساجد محور فعالیت‌های محلات باشند

حجت‌الاسلام حسین الله ‌وردی گفت: مساجد محور همه فعالیت های محلات باشند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام «حسین الله ‌وردی» در گفت و گو با شبستان با اشاره به نامگذاری روز نهم دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان«مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، گفت:مساجد تبلوری از بروز و ظهور خرده فرهنگها است که از هر طیف و گروهی در آن حضور می یابند و در ارتقای فعالیت های فرهنگی مسجد تاثیرگذار هستند.
  
 
وی بیان کرد: وقتی که مساجد پایگاه عمومی برای اقشار جامعه باشند، اثرگذاری بسیاری بر اعتقادات و افکار مردم خواهند داشت و موجب می شود که مردم راغبتر به حضور در خانه های خدا شوند.این رغبتی که مردم به مسجد نشان می دهند به این معنا است که با توجه به تغییر و تحولات فرهنگی در عصر کنونی هنوز مردم هنوز حضورشان در مساجد پررنگ است و میل باطنی مردم به  خانه های خدا موجب شده است که عامل مهمی برای پایگاه بودن خانه های خدا شود.
 
 
 امام جماعت مسجد جامع درکه خاطر نشان کرد: کشش های فطری که مردم نسبت به مساجد دارند، موجب شده است که در فعالیت های مساجد مشارکت داشته باشند که این کشش نسبت به دیگر پایگاهها و مراکز فرهنگی کمتردیده می شود.
 
 
حجت الاسلام الله وردی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار مساجد که همان جهاد فرهنگی است، تاکید کرد:هرچقدر پایگاه مساجد از ابعاد فرهنگی تقویت شوند، آثار آن را در جامعه مشاهده می کنیم.
 
 
امام جماعت مسجد جامع درکه تصریح کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی از مساجد بوده است و در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و دفاع مقدس و در بحران سیل اخیر سطح مشارکت و کمک های مردمی از خانه های خدا نسبت به دیگر مراکز بیشتر بوده است.
 
 
یادآور می شود،دهه پایانی ماه شعبان به نام «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام‌گذاری شده است که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.
شبستان
https://dahetakrim.masjed.ir/u/pou

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.