یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۷:۲۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۵۱
گزارشگر : ۳۳۳
حجت الاسلام کبیریان اعلام کرد:

آمادگی حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در همکاری با مساجد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با اشاره به نقش تاثیر گذار خواهران طلبه در محیط‌های فرهنگی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد استان تهران را دارد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سال ۹۸ در حالی آغاز شد که مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم را برای تببین آینده انقلاب اسلامی صادر کردند. مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز شعار سال خود را  "بستر سازی مساجد در تحقق گام دوم انقلاب" معرفی و این بیانیه را محور همه فعالیت های این مرکز  قرار داد.
 
پیرو این امر، پایگاه تخصصی مسجد پرونده ویژه خبری دهه تکریم و تعظیم مساجد را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب تقدیم خوانندگان خود می‌کند.
 
آنچه که مسلم است در بیانیه گام دوم انقلاب، نسل جدید جایگاه ویژه‌ای دارد. اما نسل جدید و متعهد در کجا تربیت می‌شوند؟ ویژگی آن چیست؟ قطعا‍ً در انقلابی که از مساجد برخاسته، بهترین محل تربیت نیروی انقلابی نیز مسجد است و غایت همه‌ی مساجد، مسجد طراز اسلامی است.

 

در مصاحبه پیش رو و مصاحبه‌های آینده، ویژگی مساجد طراز انقلاب که همان مساجد طراز اسلامی هستند، و نقش آنها را در گام دوم انقلاب بررسی می‌کنیم. در همین راستا، گفت و گویی با حجت‌الاسلام محمد حسین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران انجام داده ایم که در ادامه می‌آید. 

 

 یکی از پایگاه‌های مهم در تحقق اهداف انقلاب مسجد است

حجت‌الاسلام کبیریان در خصوص نقش مساجد در تحقق گام دوم انقلاب گفت:‌ با توجه به تعبیر حضرت امام(ره) که می‌فرمودند؛ مساجد سنگر است و با در نظر گرفتن این تجربه که مساجد، خاستگاه انقلاب و محل تربیت نیروهای انقلابی بودند، یکی از پایگاه‌های مهم که نقش موثر و مستمر در آینده انقلاب و تامین اهداف آن دارد؛ مساجد هستند. 

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، در واقع دستورالعمل اجرایی برای استمرار انقلاب در چهل ساله دوم آن است. قاعدتاً همه نهادها، مسئول تامین و زمینه سازی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این بیانیه هستند ولی یکی از نهادهای بسیار مهم در تحقق گام دوم انقلاب، مسجد است. مکانی که ارتباط مستقیم با مردم و قشر جوان دارد. لذا دستوراتی که رهبر معظم انقلاب، برای چهل ساله دوم، از جمله ارتقاء علمی و معنوی جوانان و سبک زندگی اسلامی ابلاغ فرمودند، در مساجد تحقق پیدا می‌کنند.

 

 یکی از رسالت‌های ائمه جماعات ، ارتقاء‌ دین، معنویت و علم مردم است

یکی از رسالت‌های ائمه جماعات به عنوان مدیر طبیعی مسجد، ارتقاء‌ دین، معنویت و علم مردم است. همچنین تبین سبک زندگی و اهداف انقلاب، آشنا کردن مردم و به خصوص جوانان با انتظاراتی که انقلاب از آنها دارد، بر عهده ائمه جماعات است و بهترین جایگاهی که می تواند این امر را تامین نماید مساجد هستند.
وی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند. تربیتی که خداوند متعال در ذات بانوان قرار داده است و تاثیر فرهنگی آنها به جهت داشتن نقش مادر و همسر در جامعه بسیار چشمگیر است. 
حجت‌الاسلام کبیریان در ادامه خاطر نشان کرد: بانوان می توانند نقش موثری را در ارتقاء فرهنگ جامعه ایفا کنند. همچنین نیمی از نمازگزاران مساجد را بانوان تشکیل می‌دهند. بانوان همانطور که در حدوث انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند، درتداوم انقلاب نیز نقش مهمی دارند. کما اینکه در بسیاری از اوقات، این بانوان بودند که همسران و فرزندان خود را تشجییع و تشویق برای حضور در صحنه های انقلاب می کردند. در حال حاضر نیز برای استمرار و تحقق اهداف انقلاب به نظر می‌آید که بانوان می توانند نقشی مساوی با ایفا کنند.

 

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد تهران را دارد
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با اشاره به نقش تاثیر گذار خواهران طلبه در محیط‌های فرهنگی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد استان تهران را دارد. لذا برای استفاده از ظرفیت فرهنگی خواهران طلبه، می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که بانوان دانش آموخته حوزه، رسالت تبلیغی و فرهنگی خود را در مساجد و در راستای تحقق گام دوم انقلاب انجام دهند.
 
وی افزود: یکی از رسالت های مهم حوزه علمیه خواهران، پررنگ تر کردن نقش خواهران در مساجد است.
 
 تربیت نیروی متعهد انقلابی باید در مسجد صورت بگیرد
 
حجت الاسلام کبیریان در ادامه در خصوص تهدیدات فرهنگی دشمن و راه مبارزه با آن گفت: مسجد سنگر دفاع از حریم انقلاب است. یکی از سنگرهای مبارزه با تهاجم علیه انقلاب، دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسجد است. 

 

وی افزود: رسالت یک امام جماعت، مدیریت فرهنگی جامعه مسجدی است که در آن نماز اقامه می کند. کار امام جماعت صرفاً اقامه نماز، که آن‌هم ارزشمند و بسیار مهم است، نیست. تربیت نیروی متعهد انقلابی باید در مسجد صورت بگیرد. این وظیفه نیز در درجه اول بر دوش امام جماعت و در مرحله دوم بر دوش سایر ارکان مسجد و نمازگزاران است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه آشنایی با احکام دین، قرآن و احکام اهل بیت(ع)، باید در مسجد صورت بگیرد گفت: معنویت باید از مسجد به جامعه تزریق شود. مسجد باید زمینه حضور همه اقشار جامعه را فراهم نماید و این می‌طلبد که امام جماعت برنامه ریزی کند تا کسانی  که ارتباطشان با مسجد کمرنگ شده، برای حضور در مسجد  تشویق شوند و علم و معنویت را در این سنگر با ارزش دینی و انقلابی کسب کنند. 

 

حجت الاسلام کبیریان در پایان با بیان اینکه؛‌ مهمترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، حضور در مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی و دینی در کنار عبادت است، گفت: نمازگزاران با ایجاد یک فضای صمیمی سعی کنند در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، امام جماعت را یاری کنند.

https://dahetakrim.masjed.ir/u/p8N

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.