پنج شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۴:۲۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۴۵
گزارشگر : ۲۸۰
مسجد؛ کانون مهر علوی

جمع‌آ‌وری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان سی‌سخت در مسجد علوی

حجت‌الاسلام روح الامین از کمک‌رسانی اهالی مسجد علوی برای زلزله زدگان سی‌سخت خبر داد و گفت: به همین منظور شماره کارتی برای جمع آوری کمک‌های مردم نوع دوست برای هموطنان زلزله‌زده ارایه شده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «سید محسن روح الامین» از جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان سی سخت به همت مسجد علوی (واقع در میدان قدس) خبر داد و اظهار کرد: کارگزاران این مسجد با ارایه شماره حساب ۳۵۲۶۴۹۴۸۴۵ بانک ملت از مردم نوع دوست و خیر درخواست کردند که کمک های خود برای هموطنان زلزله زده را به این شماره حساب واریز کنند.

وی با اشاره به خدمات جهادی فعالان این مسجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تصریح کرد: از همان روزهای ابتدایی ورود بیماری کرونا به کشور فعالیت های جهادی مسجد علوی آغاز شد، به گونه ای در این ایام ستاد ملی مبارزه با کرونا در مسجد علوی متشکل از فعالان کانون فرهنگی هنری نور هدایت، پایگاه بسیج و گروه های جهادی تشکیل شد و اولین اقدامات آنها که تا اوایل ماه مبارک رمضان به صورت روزانه ادامه داشته است، ضدعفونی خیابان ها، پمب بنزین ها، کوچه ها و مسیرهای منتهی به مسجد بوده است.

امام جماعت مسجد علوی میدان قدس خاطر نشان کرد: کمک رسانی به کادر درمان، پزشکان و پرستاران بیمارستان ها، تهیه و تولید تجهیزات و امکانات مورد نیاز کادر درمان بخش دیگری از خدمات صورت گرفته از سوی این مسجد بوده است، به طوری که گروه جهادی این مسجد با توجه به تقاضای کادر درمانی اقدام به تولید شیلد محافظتی صورت کردند.

وی افزود: تولید ماسک های سه لایه و گان برای کادر درمانی تعدادی از بیمارستان ها نیز در مسجد انجام شد. همچنین، بیش از شش هزار ماسک فیلتردار هم به همت گروه جهادی مسجد تولید و پس از استریل در سازمان انرژی اتمی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت و بخشی از آن به همراه محلول های ضدعفونی کننده به صورت رایگان میان مردم توزیع شد.

امام جماعت مسجد علوی تولید روزانه 800 بطری آبمیوه و نیز 3500 ظرف سوپ داغ در مسجد، تهیه دمنوش دارچین، آویشن و زنجبیل با هماهنگی کادر درمانی بیمارستان شهدای تجریش در طول هفته چند نوبت،شناسایی محرومان و تهیه و توزیع بسته های ارزاق میان آنها با همکاری تعدادی از موسسات خیریه، جمع آوری و توزیع کمک برای نیازمندان، تسویه حساب طلبکاران با مغازه های محله بخش دیگری از خدمات صورت گرفته توسط مسجد علوی در شرایط بحران کرونا بوده است، ضمن اینکه خیرین این مسجد در زلزله و سیلی که در سال های اخیر در غرب و شمال کشور با آن مواجه بودیم، نیز اقدام به کمک رسانی به آسیب دیدگان این بحران کردند.
https://dahetakrim.masjed.ir/u/pmp

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.