سه شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۸۱
گزارشگر : ۲۸۰
وام خُرد به تولیدکنندگان خُرد

مددجویان مسجدی که حالا تولید کننده شدند

یکی از مساجد توانست با کمک به مددجویانی که تا قبل تر کمک های مالی از مسجد دریافت می کردند، آنها را تبدیل به تولید کننده ای کند که امروز به تولید اقلام مختلف می پردازند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند و همانند سالهای گذشته بر موضوع تولید، توان داخلی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید ویژه ای داشته اند.
حال با توجه به فرمایشات معظم له، همگان وظیفه دارند در هر جایگاه و مسئولیتی به تحقق و رشد شعار سال مبادرت ورزند؛ در این میان مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای مردمی، می توانند جهت دهی و فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی گودرزی امام جماعت مسجدابراهیم خلیل ع شهرری در رابطه با نقش مساجد برای تحقق شعار سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: مسجد نخستین ترجمان پایگاه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی است بنابراین با توجه به اینکه نظام و انقلاب ما بر مبنای اسلام است، مساجد نقش ویژه ای را در این زمینه بر عهده دارند و پرچمدار فرهنگسازی دینی شناخته می شوند.

وی افزود: مسجد بلندگو و تریبون انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز از نقش این پایگاه عظیم و ظرفیت گرانبها هیچگاه غافل نشده و چشم پوشی نکرده اند؛ چنانکه بارها بر تاثیرگذاری و ایفای نقش مسجدی ها و مساجد اهتمام داشته اند و نمونه بارز آن را در کمک های مومنانه و طرح مواسات در سال 99 شاهد بوده ایم.

امام جماعت مسجدابراهیم خلیل ع شهرری با اشاره به نقش مساجد در تحقق شعار سال تاکید کرد: مساجد نشان داده اند که در تحقق برنامه ها و اهداف مهم، نقشی کلیدی و موثر را ایفا می کنند و این ظرفیت مردمی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: امام جماعت و نمازگزاران باید از امروز به این بیاندیشند که چگونه هرکدام می توانند به تولید، پشتیبانی از تولید کننده و رفع موانع از پیش پای آنها کمک کنند و این مهم می تواند حتی به صورت ایده باشد و قطعا ما در این رابطه ایده ها و نظرات دوستان را مورد توجه و در حد توان مورد اجرا قرار میدهیم.

امام جماعت مسجدابراهیم خلیل ع شهرری به شبکه تشکیل شده مساجد در شهرری اشاره کرد و افزود: این شبکه که در راستای کمک های مومنانه و طرح مواسات تاثیرات و عملکرد فعالی را داشته در زمینه تولید و پشتیبانی نیز می تواند اثرگذار باشد؛ این شبکه متشکل از 15 مسجد توانست در سال گذشته به حذف دلال ها و واسطه ها در تهیه اقلام مورد نیاز مبادرت ورزد و حتی بسیاری اقلام را از کاسب های منصف تهیه کرد تا چرخه از تولید به مصرف به خوبی اجرایی شود و در این میان بسیاری از مردم نیز خریدهای خود را بدین صورت انجام دادند.

به گفته گودرزی، مساجد، نه تنها در عرصه های عبادی، فرهنگی، بلکه در زمینه های اقتصادی نیز باید دارای فکر و اندیشه به همراه راهبردهای اجرایی باشند چرا که در عرصه کنونی و با مواجهه در جنگ اقتصادی، بهترین برنامه و هدف توجه به تولید و رشد اقتصاد کشور است.

وی به نقش مسجد ابراهیم خلیل ع در منطقه شهرری و برنامه های انجام گرفته در حمایت از تولید کننده ها اشاره کرد و گفت: توانستیم بسیاری از نمازگزاران را برای خرید از افراد تولید کننده و کاسب های با انصاف در محله تشویق کنیم و صندوقی کوچک راه اندازی نمودیم که با مبالغ دریافتی به تولید کننده های کوچک وام هایی را اعطا کردیم که آنها نیز از خسران و ورشکستگی به ویژه در ایام کرونا دور شدند و چرخه اقتصادی آنها نیز ادامه یافت.

امام جماعت مسجدابراهیم خلیل ع شهرری با بیان اینکه نقدینگی مردم هرچند اندک باید به سمت تولید سوق یابد گفت: سال گذشته با توجه به گسترش بحران کرونا و از طرفی نیاز جامعه به ماسک و اقلام صدعفونی تولیداتی به سمت تولید ماسک حرکت کرد که ما نیز در این خصوص افراد را تشویق و راهنمایی و حمایت کردیم و تولیدات مهمی صورت گرفت.

وی افزود: از برخی مددجویانی که از مسجد کمک دریافت می کردند حمایت صورت گرفت و چرخ های خیاطی و تولیدی برای آنها فراهم شد و این افراد امروز تولید کننده در زمینه های مختلف هستند که این بخش هایی از عملکرد مسجد ما بوده که نشانددهنده حمایت از تولید و پشتیبانی از تولید کننده بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید نیازسنجی و بازارسنجی در زمینه های مختلف تولیدی صورت گیرد تا تولید کنندگان خُرد نسبت به چگونگی و چرایی تولید محصولات اهتمام داشته باشند و بازار آنها نیز روزبروز رونق بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص دهه تکریم مساجد و تاثیرات آن گفت: هدف اصلی مساجد که خانه توحید هستند ، جهت دادن انسان ها به بندگی و عبودیت خداوند است که عاشقان، مساجد را به همین منظوردر آستانه ماه مبارک رمضان آماده مینمایند تا افراد با حضور قلب بیشتری آماده مهمانی خدا شوند.

امام جماعت مسجدابراهیم خلیل ع شهرری تصریح کرد: به طور قطع این آماده سازی و غبارروبی در آستانه ماه مبارک تاثیرات بسزایی برای بچه های مسجد دارد چرا که همه با هم دست در دست یکدیگر مسجد را برای ماه عاشقان آماده می کنند و این برنامه موجب قرب و خلوص نیت فزون تر افراد خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حقیقت افراد با غبار روبی فقط مسجد را مهیای ایام ماه خدا نمی کنند بلکه خود را نیز آماده این عشق بازی می کنند و غبار بدی ها را از دل می زدایند.


https://dahetakrim.masjed.ir/u/sAJ

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.