پنج شنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۸۳
گزارشگر : ۲۸۰
پایگاه تخصصی مسجد گزارش می‌دهد

راه اندازی نمایشگاههای عرضه تولیدات خُرد و خانگی در مساجد برای پشتیبانی از تولید

راه اندازی نمایشگاههای تولیدات خُرد محلی و عرضه آنها با قیمت مناسب و تشویق مردم به دریافت این کالاها در مساجد تاثیرات بسزایی در حمایت و پشتیبانی از تولید دارد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند و همانند سالهای گذشته بر موضوع تولید، توان داخلی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید ویژه ای داشته اند.

حال با توجه به فرمایشات معظم له، همگان وظیفه دارند در هر جایگاه و مسئولیتی به تحقق و رشد شعار سال مبادرت ورزند؛ در این میان مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای مردمی، می توانند جهت دهی و فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خلیلی طهرانی امام جماعت مسجد خاتم الانبیا ص تهران در رابطه با نقش مساجد برای تحقق شعار سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: بی شک توجه به تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان را می توان از ماههای قبل و فراگیری بحران کرونا در زمانی که مردم خیرخواه به نیازمندان جامعه یاری می رساندند و طرح کمک های مومنانه با تاکیدات مقام معظم رهبری شکل گرفته بود، مشاهده کرد.

وی افزود: بازهم پیش تر از آن کارهایی متناسب با موضوع تولید و کارآفرینی در محله ها و در بستر مساجد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اتجام می شد که این برنامه و راهبرد نیز موجبات اشتغال زایی و خدمت بیشتر را فراهم می کرد.

خلیلی طهرانی تصریح کرد: در حال حاضر نیز می توان برای جهت دهی به شعار سال و تحقق آن مساجد نیز به عنوان مهمترین پایگاههای مردمی وارد شوند و ضمن حمایت از کارآفرینی ها و تولیدات مطرح شده، راهبردهای مناسب برای زدودن موانع را مطرح و اجرا نمایند.

وی با اشاره به برخی اقدامات مساجد در سال گذشته و تاثیرگذاری آن در حمایت از تولید و کاسبان محلی گفت: سال گذشته برخی تعاونی های کوچک در بعضی مساجد شکل گرفت که محصولات مورد نیاز مردم را بدون واسطه در اختیار خریداران قرار می داد که رضایت نسبی متقاضیان را به دنبال داشت.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیا ص تصریح کرد: تشویق کاسبان محلی برای ارائه کالاها با قیمت مناسب نیز راهبردهای دیگری بود که در برخی محله ها و مساجد انجام گرفت و این رویکردها باید دنبال شود تا به تحقق شعار سال دامن زده شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ما سال گذشته انجام دادیم و تاثیرات بسزایی داشت این بود که خیرین را برای تهیه سبدهای کمک های مومنانه به کاسبان محلی و با انصاف معرفی می کردیم که هم کالاها با قیمت مناسب خریداری شود و هم اینکه چرخ کاسبی افراد محلی بچرخد.

وی افزود: در سال جدید هم برنامه هایی برای تشویق مردم به خرید تولیدات داخلی، استفاده از ظرفیت مسجد برای راهنمایی مردم در جهت پشتیبانی از تولیدات داخلی، حمایت از تولید کنندگان خُرد، راه اندازی نمایشگاههای تولیدات عرضه کالای داخلی، برخورد با احتکار کنندگان و گرانفروشان و .... بخشی از اقدامات پیش رو است.

خلیلی طهرانی اظهار کرد: راه اندازی نمایشگاههای تولیدات خُرد محلی و عرضه آنها با قیمت مناسب و تشویق مردم به دریافت این کالاها تاثیرات بسزایی دارد.

وی درباره دهه تکریم مساجد نیز اظهار کرد: هر روز از دهه تکریم با یک نام نامگذاری شده که باید متناسب با آن، هر مسجد نیز برنامه ریزی نماید؛ البته باید روزهایی با نام حمایت از تولید، حمایت از خانواده و .... هم گنجانده شود.

خلیلی طهرانی تصریح کرد: باید با توجه به ایام الله درنظر گرفته شده در دهه تکریم مساجد؛ برنامه هایی برای تشویق جوانان به حضور و انس بیشتر با مساجد در نظر گرفته شود و به عنوان نمونه برنامه هایی برای مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج و .... انجام گیرد که قطعا تاثیرات بسزایی در جامعه و خانواده ها به دنبال دارد.


https://dahetakrim.masjed.ir/u/o8r

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.