سه شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۳۰
گزارشگر : ۲۸۰
مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر تشریح کرد؛

از توزیع بسته های معیشتی تا فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان در محله

شهابی با اشاره به توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا در محله اسلام آباد گفت: این تعداد بسته های معیشتی، از بدو شیوع ویروس کرونا، تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، فاطمه شهابی مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر  به تشریح اهم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پایگاه بسیج خواهران کوثر مسجد سلمان فارسی محله اسلام آباد پرداخت و اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم ویژه تمامی گروه های سنی در شته های مختلف اعم از روخوانی و روانخوانی، تجوید و همچنین حفظ قرآن ویژه نونهالان از جمله فعالیت های این پایگاه در حوزه فرهنگی است.

وی ادامه داد: تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت های قرآنی به صورت چشمگیر در این پایگاه بسیج خواهران انجام می شد حتی مهد قرآن و پیش دبستانی قرآنی در این پایگاه دایر بود و سه نفر از بچه های بسیجی این پایگاه به عنوان مربی، در مهد قرآن و پیش دبستانی فعالیت داشتند. اما در شرایط کرونایی، این فعالیت ها محدود شده و دوره های آموزش قرآن ویژه نونهالان به صورت مجازی برگزار می شود.

مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر تصریح کرد: در این پایگاه بسیج، کلاس های هنری ویژه بانوان که زمینه ساز ایجاد اشتغال این قشر از جامعه است برگزار می شود. طی هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان، کلاس های هنری به صورت رایگان برگزار می شود.

وی بیان کرد: اغلب بانوانی که در کلاس های هنری شرکت می کنند حرفه ای را فرا می گیرند مکانی برای ایجاد اشتغال ندارند. اگر فضای مناسب در اختیار داشتیم بانوان می توانستند با ایجاد اشتغال، رای خود کسب درآمد کنند.

شهابی به سایر فعالیت های انجام شده در پایگاه بسیج خواهران کوثر اشاره داشت و افزود: با توجه به تحصیلاتم در رشته حقوق، مشاوره رایگان حقوقی و خانواه نیز در این پایگاه به جامعه هدف خود ارائه می دهم.

وی اضافه کرد: بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) طرحی را تحت عنوان «همراز» یا همان طرح مشاوره خانواده به سبک اسلامی اجرا کرد و با حضور در این طرح موفق شدم به عنوان مشاور خانواده در پایگاه بسیج خواهران کوثر فعالیت داشته باشم.

مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر با بیان اینکه مردم به ما اعتماد دارند و در زمینه های مختلف مشاوره دریافت می کنند، گفت: استقبال مخاطبان از مشاوره های رایگان در زمینه خانواده، تحصیل، قبل از ازدواج، و … بسیار خوب است.

شهابی از مسجد و پایگاه بسیج به عنوان مأمنی برای دختران نوجوان یاد و تصریح کرد: مسجد بهترین مکان برای کسب آرامش روح و روان است. در شرایط کرونایی نیز سعی کرده ایم مخاطبان را از برکات پایگاه بسیج بهره مند کنیم از این رو گروهی تحت عنوان «گردان بنات الزهراء» با حضور  دختران در رده سنی ۱۲ تا ۲۰ ساله را در فضای مجازی راه اندازی کردیم و در این گروه، تمام سعی ام این است که برای دختران نوجوان که از نعمت مادر بی بهره اند و احساس دلتنگی می کنند، مادری کنم.

وی بیان کرد: در شب میلاد امام حسین (ع)، مراسم شبی در مسجد ویژه دختران نوجوان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم که مورد استقبال خوب شرکت کنندگان واقع شد. همچنین در ماه مبارک رمضان نیز، مراسم افطاری را خیلی مختصر با حضور دختران نوجوان در مسجد برگزار می کنیم.

مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر به ارتباط و تعامل خوب این پایگاه با مجموعه های فعال در مسجد از قبیل کانون فرهنگی هنری مسجد، دفتر تسهیلگری محله، موسسه خیریه مسجد  و پایگاه بسیج برادران اشاره کرد و گفت: مردم محله اسلام آباد، اعتماد بسیار خوب و بالایی به اهالی مسجد و پایگاه بسیج این محله دارند.

شهابی با اشاره به فعالیت های پایگاه بسیج خواهران کوثر در حوزه رفع مشکلات مادی اهالی محله عنوان کرد: افراد بی بضاعت محله را شناسایی و بسته های معیشتی را به صورت ماهانه بین آنان توزیع می شود. البته توزیع لوازم التحریر و سینمامسجد از دیگر فعالیت های این پایگاه بسیج در محله اسلام آباد است.

وی همچنین به توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا در محله اسلام آباد اشاره داشت و افزود: این تعداد بسته های معیشتی، از بدو شیوع ویروس کرونا، تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

مسئول پایگاه بسیج خواهران کوثر با بیان اینکه این پایگاه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد فعالیت دارد، گفت: نمایشگاه ها وکلاس های آموزشی با عنوان آشنایی با انواع مواد مخدر، ارائه مشاوره با هدف پیشگیری از اعتیاد در این محله برگزار شده است.

شهابی ادامه داد: پایگاه بسیج خواهران کوثر با همکاری پایگاه بسیج برادران، به منظور کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد؛ این بلای خانمانسوز؛ افراد دارای بیماری اعتیاد که مایل به ترک مواد مخدر هستند را شناسایی و به کمپ ترک اعتیاد معرفی می کند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای پایگاه بسیج خواهران کوثر، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، پرهیز از تشریفات و تجمل گرایی را در رأس کارهای خود قرار داده و به صورت عملی اجرا می کنند، گفت: طی جلسات با خانواده ها، آنان را به برگزاری مراسم ازدواج آسان و پرهیز از سختگیری های قبل از ازدواج جوانان، تشویق و ترغیب می کنیم. تا کنون زمینه ازدواج چندین زوج جوان را در محله اسلام آباد فراهم کرده و به عنوان یک پشتیبان، در کنار جوانان این محله بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام/

https://dahetakrim.masjed.ir/u/pG6

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.