شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۷۵
گزارشگر : ۲۸۰

یادداشت رسیده| مسجد نصیرالملک یا جای مدل عکاسی بانوان

حوزه/ مسجد نصیرالملک یکی از مساجد تاریخی شیراز است که از لحاظ معماری و فضای محیطی مسجد بسیار چشم نواز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، اخیرا نام مسجد نصیرالملک زیاد به گوش می رسد و یکی از دلایل آن برگزاری برنامه ها پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین دژکام به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز است که با راه اندازی شبکه مساجد نشان داد که مساجد از اهمیت بالایی برخوردارند، اکنون این سؤال نیز به ذهن می رسد که چرا در گذشته مراسمی در این مسجد برگزار نمی شده است.

براساس اطلاعات دریافتی مشخص شده که مسجد پیش از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس تعطیل بوده است، به این معنا که به محیطی برای گردشگری و توریستی تبدیل شده بوده است.

آیا این امکان دارد که مسجدی را برای حضور توریست ها تعطیل کرد تا جای مدل عکاسی بانوان قرار گیرد؟، همان موضوعی که چندین بار علمای فارس به آن واکنش نشان دادند.

حال نقش نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این میان چه بوده است؟، با توضیحاتی که یکی از مسئولان مسجد در این مورد بیان کردند یک شانزدهم موقوفه مسجد نصیرالملک باید صرف هزینه های مسجد و ما بقی صرف دیگر امور شود مانند خرید زمین و ... شود.

پس از گذشت چندین سال اکنون، مسئولان استانی به این فکر افتاده اند تا مسجد نصیرالملک را با برگزاری مراسمات احیا کنند، که چند نمونه از آن مراسمات برگزاری ایراد سخنرانی در ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم هفته شیراز، توزیع کمک های مومنانه از سوی سپاه و پایگاه های مقاوت است.

اکنون که از مسجد نصیرالملک به عنوان یک مکان توریستی نام برده می شود و از سویی نام مسجد هم بر پیشانی آن دیده می شود مسئولان ذی ربط باید فکری به حال آن کنند تا این دو عنوان مشکلی پیش نیاورد.

می طلبد که اداره میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف نقش خود را در احیای مکان های تاریخی و مذهبی به نحو مطلوبی انجام دهند تا دیگر شاهد اینگونه شاعبه ها نباشیم البته که هنوز توضیحی در این باره از سوی هیچ کدام ادارات داده نشده و شاعبه ها در خصوص نوع وقف و نگاه داری آن وجود دارد.

حجت کهیاری
حوزه
https://dahetakrim.masjed.ir/u/sBw

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.