شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۸۹
گزارشگر : ۲۸۰
در مسجد «قمر بنی هاشم(ع)»

از آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد تا تمرکز بر همدلی‌های مومنانه

کانون فرهنگی هنری نبوت در جوار مسجد «قمر بنی هاشم(ع)» با فعالیت در رواق‌های کتاب، همدلی، نور و ... طرح ملی «ایران قوی» توانسته جز پیشتازان این طرح و موفق در جذب همکاری بچه‌های مسجد باشد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، کانون فرهنگی هنری «نبوت» در مسجد «قمر بنی هاشم(ع)» تهران با کسب 11257 امتیاز توانسته از پیشتازان طرح ملی «ایران قوی» که سال گذشته در چهار محور و در کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور اجرا شد، باشد.

در این گزارش مروری کرده ایم بر عواملی که سبب این پیشتازی شده است.

«سیداحمد خوبرفتار شالکوهی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «نبوت» با بیان اینکه بیشتر فعالیت این کانون به عرصه های فرهنگی اجتماعی همچون برگزاری مراسم های ملی مذهبی، معطوف است، اظهار می کند: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی مثل اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، فعالیت در حوزه رسانه مثل تولید عکس‌نوشته و تولید و انتشار اخبار و ... ازجمله این فعالیت ها است.

وی با بیان اینکه بچه های مسجد «قمر بنی هاشم(ع)» جز رواق سرود و نمایش در 10 رواق دیگر طرح ملی ایران قوی حضوری جدی و فعال داشته اند، می گوید: برگزاری جام رمضان، برگزاری یادواره شهید «معز غلامی» از اعضای فعال کانون نبوت و از شهدای دفاع از حرم در فضای مجازی که با مرثیه سرایی حاج مهدی رسولی از ذاکران بنام اهل بیت(ع) همراه بود، تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان 400 خانواده محروم با همکاری اعضای گروه جهادی کربلا، تهیه دو مجموعه جهیزیه برای دو نوعروس کم‌بضاعت و ... نیز از دیگر فعالیت هایی است که در حوزه اجتماعی و فرهنگی به همت بچه های مسجد انجام شده است.

خوبرفتار شالکوهی با بیان اینکه کرونا سبب انتقال بسیاری از فعالیت ها و برنامه های کانون نبوت به فضای مجازی شده است، می گوید: چنان پویش روزه اولی ها را در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در این فضا اجرا کردیم و استقبال خوبی از آن صورت گرفت و آثار خوبی در قالب فیلم و عکس برای ما ارسال شد.

به گفته وی کانون فرهنگی هنری «نبوت» طرح و برنامه های خود را با همکاری بسیج و شورای محل انجام می دهد.

این گزارش می افزاید: بچه های مسجد قمر بنی هاشم(ع) در رواق کتاب طرح ملی ایران قوی با فعالیت هایی همچون ترویج فرهنگ مطالعه از طریق طرح هایی همچون شنبه های با کتاب و برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی و در رواق نور آن با فعالیت هایی همچون آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن برای گروه های سنی مختلف حضوری فعال داشته اند و این فعالیت ها را همچنان استمرار می دهند.

آموزش و توانمندسازی از دیگر وجوه فعالیت های این کانون مسجدی است که در این راستا دوره های اخلاقی، اعتقادی، بصیرتی و درسی تقویتی برگزار و زبان های خارجه نیز آموزش داده می شود. فعالیت های اجتماعی شامل مقابله با آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره در موضوعات متنوع، اجرای طرح های اردویی و گردشگری نیز در جذب و همراه کردن بچه های مسجد با برنامه های کانون فرهنگی هنری نبوت تاثیری مثبت داشته و دارد.

فعالیت های ورزشی نیز از دیگر برنامه هایی است که به همت این کانون مسجدی در رشته های متنوع اعم از فوتبال، شنا، رزمی، پیاده روی و ... انجام می شود در این راستا در ماه مبارک رمضان جام رمضان برگزار شد.

به گفته خوبرفتار، مدیر کانون فرهنگی هنری نبوت، بچه های مسجد قمر بنی هاشم(ع) این فعالیت ها را با کمترین حمایت و به صورت خودجوش و با علاقه و تمایل شخصی دنبال می کنند و توانسته اند در طرح هایی همچون ایران قوی خود را جزء پیشتازان آن ثبت کنند.
https://dahetakrim.masjed.ir/u/uxq

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.