دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۹۶
گزارشگر : ۲۸۰
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا؛

رفع مشکلات محلات با کمک مسجد نیازمند تحول گرایی با محور هم گرایی است

حجت الاسلام عطاریه با بیان اینکه رفع مشکلات محلات با کمک مسجد نیازمند تحول گرایی با محور هم اگرایی است، گفت: مقام معظم رهبری مسجد را پایگاه تحول اسلامی می‌داند ما باید این سنگر را حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام«محمدعلی عطاریه» در اولین گردهمایی شورای تحول محلات استان مازندران با محوریت مساجد و انعقاد تفاهم‌نامه در این خصوص حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران، سردار«سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، بیان کرد: قرار بر این است که در سطح محلات برای مقدمه سازی خورشید ولایت امام زمان (عج) تحول اساسی ایجاد شود، اگر معموم آن امام هستیم باید اهل تحول در همه عرصه‌های مورد نیاز محله باشیم.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا با تاکید بر ایجاد تحول‌گرایی بر محور هم‌گرایی، گفت: کسانی که در این خصوص احساس وظیفه کرده و اساسنامه مصوب دادند اعم از سازمان ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و ... بینشان همگرایی شکل گرفت، جلسات متعددی برای راه‌اندازی کارگروه تحول مساجد و شورای تحول محلات شکل گرفت‌.

حجت الاسلام عطاریه عنوان کرد: گردهمایی مسجدی می‌تواند موثر بوده و موجب ایجاد نقش‌آفرینی می‌شود، فرق نظام اسلامی و غیر اسلامی در ایدئولوژیک است، ایدئولوژی باید مسجدمحور باشد لذا مقام معظم رهبری مسجد را پایگاه تحول اسلامی می‌داند ما باید این سنگر را حفظ کنیم.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا تاکید کرد: این سنگر صرفا همان ۲۰۰ متر نیست بلکه به تعبیر روایات ۷۰ خانه در نزدیک مسجد جزو مسجد محسوب می‌شوند، مسجد سنگر و آن منطقه منطقه جغرافیایی حفظ سنگربانان است، برای صیانت از مسجد باید به نیازهای اساسی مردم پاسخ درست داده شود.

حجت الاسلام عطاریه تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ها درست استفاده شود و در مسیر تجهیز مساجد صورت بگیرد، همگرایی به جای واگرایی باید جانمایی شود، تفاهم‌نامه شورای تحول محلات در ۶ ماده و ۵ تبصره توسط اعضا امضا شد تا پس از ابلاغ به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما الان در نقطه منفی رو به رشد هستیم، بعد از ترسیم چشم‌انداز مفصل سازماندهی ارکان جماعت و ... مشخص شده امیدواریم با اجرای آن موفق باشیم.

پایان پیام/
https://dahetakrim.masjed.ir/u/uma

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.