دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۹۷
گزارشگر : ۲۸۰

نماینده ولی فقیه در مازندران؛ مسجد باید فرهنگ حضور در انتخابات را نهادینه کند/ نداشتن ائمه جماعت دلیل عملکرد ضعیف مساجد است

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کارکردهای مسجد، گفت: باید جایگاه اصلی مسجد که مرجع و کانون الهام‌بخش مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است تبیین شود، مسجد باید فرهنگ حضور در انتخابات را نهادینه کند نه اینکه فقط پایگاه رأی‌گیری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(9خرداد) در اولین گردهمایی شورای تحول محلات استان مازندران با محوریت مساجد و انعقاد تفاهم‌نامه در این خصوص سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان برگزار شد، بیان کرد: بسیج نهاد انقلابی و فعال و افتخاری برای کشور است، خوشبختانه با همکاری و همفکری و تفاهم با دستگاه‌های اجرایی مربوط به مباحث تحولگرایی محلات، در فضای مساجد اقدامات خوبی رقم خورد.



نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به کارکردهای مسجد، افزود: باید جایگاه اصلی مسجد را به مسجد برگردانیم، مساجد در این انقلاب موثر بوده کانون و مقر انقلاب بودند، نباید بگذاریم این مرکزیت و محوریت آسیب ببیند، یکی از فلسفه‌های انبیا و اوصیا همین است.



حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: جایگاه اصلی مسجد باید مشخص شود که مرجع و کانون الهام‌بخش مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، مسجد باید فرهنگ حضور در انتخابات را نهادینه کند نه اینکه فقط در روز انتخابات پایگاه رای‌گیری باشد.



نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مسجد باید فرهنگ مشارکت در انتخابات و سرنوشت مردم را به جامعه القا کند، کمیته امداد با تاسیس مراکز نیکوکاری در کنار مسجد توانست اقدام خوبی انجام بدهد.



وی همچنین یادآور شد: ما در این هجمه فرهنگی باید به خانه خدا و مسجد پناه ببریم که پناهگاه دیگری نداریم، باید از افزایش آسیب‌ها و منکرات جلوگیری کنیم چرا که اگر بی‌رویه شوند کنترل کردن سخت است، متاسفانه برخی از آسیب‌ها به تدریج به یک رویه تبدیل می‌شوند.



حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: منابع طبیعی و اماکن عمومی تنها نباید در اختیار یک عده باشد، همچنین الان بیش از ۵۰ درصد سواحل ۴۷۰ کیلومتری در اختیار نهادها است این موارد را یک عده تبدیل به رویه کردند، این رویه‌ها گویی تبدیل به حق شده است! در حالی که صحیح نیست.



وی اذعان کرد: در انتخابات اگر بخواهیم دولت جوان انقلابی پای کار بیاید با رویه‌های مختلفی روبرو هستیم، برای اینکه مسجد را به جایگاه اصلی برگردانیم اولین گام این است که نهادهای مرتبط با هم کنار بیایند.



نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، کانون‌ها، هیات‌های مذهبی، اداره اوقاف و ... باید تحت نظر امور مساجد فعالیت کنند، اگر ما با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشیم می‌بینیم که مردم ما مردمی خوب هستند، در بحث مساجد متاسفانه با ناشناخته بودن و استفاده نادرست مواجه هستیم.



حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: در ایران اسلامی ۷۷ هزار مسجد دارد که حدودا ۳۶ هزار مسجد امام جماعت دارد، مسجدی که نمازش فعال نباشد تریبونش هم فعال نیست، در حالی که معاویه ۷۵ هزار منبر برای مخالفت با علی (ع) آماده کرد، پس ما عقبیم باید قبول کنیم که غدیر مظلوم است، چرا که بسیاری از مساجد همین مشکل را دارند، دشمن با تبلیغات مجازی می‌خواهد نقطه نظرات خودش را بر ما تحمیل کند.



وی همچنین ادامه داد: ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی باید با ابزار و افکار روز آشنا باشند و استفاده درست از آن‌ها را بیاموزند ما باید کاری کنیم که مسجد پرستیژ و کلاس پیدا کند، امیدواریم این آغاز راه باشد و ما تحول این گام را با محوریت مسجد رقم بزنیم، به مراسم باشکوه غدیر امسال توجه کنیم، اصل شرکت در انتخابات برای ما مهم است متاسفانه تفکرات غیر انقلابی کارنامه بدی ارائه می‌کند که مضراتش به پای انقلاب نوشته می‌شود، آماده کردن مردم در ناامید کردن دشمن توسط روحانیت مازندران و قم در همه محلات و روستاها و کمک به انتخاب اصلح ضرورت دارد.

پایان پیام/
https://dahetakrim.masjed.ir/u/t9b

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.