دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۰۰
گزارشگر : ۲۸۰

سرپرست ستاد فهمای تهران: مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌تواند اثرگذاری مستقیمی در جذب جوانان به مساجد داشته باشد

براتی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به موقعیتی که دارد می تواند اثر گذاری مستقیمی در جذب جوانان به مساجد داشته باشد وکانون های فرهنگی هنری مساجد تمام توان خودرا جهت همیاری و مشارکت با این مجموعه انقلابی خواهد گذاشت.

حسین براتی سرپرست ستاد فهمای تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برگزاری نشست هماهنگی بین ستاد فهمای تهران وسرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران حجت السلام حسین محمد ابراهیم در روزشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در محل ساختمان محراب خبر داد.



وی در این جلسه اظهار داشت:هدف از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی بین مجموعه های فرهنگی علی الخصوص دستگاه هایی که وابستگی به مساجد دارند جهت رشد و اعتلای کمی و کیفی جهت جذب جوانان و خانواده ها به مساجد می باشد.



سرپرست ستاد فهمای تهران بیان کرد:یکی از مواردی که مورد توجه می باشد نظر مستقیم امام جماعت در امور کانون از بدو تاسیس تا موارد دیگر من جمله انتخاب هیئت امنا،مدیر،برگزاری کلاس ها و... کانون می باشد.



براتی افزود:براساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) مدیر مسجد امام جماعت می باشد تمام تلاش ما در مجموعه ستاد کانون ها تقویت جایگاه ائمه جماعات می باشد و کانون ها به عنوان یک همیار در خدمت امامان جماعات می باشد.



وی گفت:در سطح استان تهران بالغ بر ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت می باشند که تمامی فعالیت این کانون ها در سامانه ملی بچه های مسجد ثبت و براساس نوع فعالیت امتیازدهی صورت می گیرد.



سرپرست ستاد فهمای تهران اظهارداشت:تمام تلاش ستاد کانون های مساجد با مشارکت مدیران نواحی امور مساجد توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مبتنی بر آموزه های اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) با محوریت مساجد می باشد.



وی بیان کرد:مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به موقعیتی که دارد می تواند اثر گذاری مستقیمی در جذب جوانان به مساجد داشته باشد وکانون های فرهنگی هنری مساجد تمام توان خودرا جهت همیاری و مشارکت با این مجموعه انقلابی خواهد گذاشت.



براتی گفت:ستاد فهمای کشور از سال ۱۳۹۸ اقدام به برگزاری طرح ملی فهما در سراسر کشور نمود که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با مشارکت ائمه جماعات توانستند امتیازهای قابل قبولی راکسب نمایند.





در ادامه ی جلسه حجت الاسلام تختی پور سرپرست اداره کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران اقدام به معرفی سامانه ملی بچه های مسجد به حاضرین در جلسه نمودند.







در انتها حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان عرض خیر مقدم اظهارداشت:با توجه به پتانسیل بالایی که ستاد فهمای تهران دارد می توان قدم های خوبی جهت ارتقای سطح کیفی و کمی مساجد برداشت.





وی گفت:سیاست مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۰ ایجاد بستری برای حضور خانواده ها در مساجد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جهت ایجاد مسجد طراز انقلاب می باشد.





در خلال جلسه حکم وزیر محترم ارشاد در خصوص عضویت حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم در شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران توسط سرپرست ستاد فهمای تهران به ایشان تقدیم گردید.

پایان پیام
شبستان
https://dahetakrim.masjed.ir/u/snw

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.