دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۰۱
گزارشگر : ۲۸۰

تاکید بر تشکیل شورای تحول محله‌ها با محوریت مساجد

نماینده ولی فقیه در مازندران: مساجد کانون و پایگاه موثر انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی درنخستین گردهمایی شورای تحول محله‌های مازندران با محوریت مساجد استان که امروز در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، مساجد را کانون و پایگاه موثر انقلاب اسلامی ایران دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسجد، مرجع و کانون الهام بخش مردم در همه موضوع‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی است افزود: نهادینه کردن بصیرت سیاسی اجتماعی جامعه و افکار عمومی و چگونگی مشارکت در انتخابات از وظایف مهم پایگاه‌های مسجد محسوب می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نقشه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای ناراضی و ناامید کردن مردم به عنوان یک راهبرد گفت: با عادی شدن منکرات در جامعه مبارزه با آن سخت و برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باید به خدا و خانه خدا پناه برد.

بیشتر بخوانید: مسجد، کانون موثر در توسعه دینی و فرهنگی

فرمانده سپاه کربلا هم در این گردهمایی با پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی و ایجاد تحول بزرگ برای تشکیل مساجد و برطرف کردن مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها به مرکزیت و محوریت امام مساجد اشاره کرد و هدف از تشکیل شورای تحول محله‌های مازندران را ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین نهاد‌ها اعلام کرد.

سردار مسلمی افزود: از مجموع ۶۳۰ پایگاه مساجد، فقط ۱۶ پایگاه در محله‌ها فعال بوده و پایگاهی که امام جماعت مسجد، شورای اسلامی، دهیاری روستاها، مراکز نیکوکاری و خیّران در کنار هم به عنوان یک گروه واحد، برای رفع مشکلات محله تلاش کنند، پایگاه فعال محسوب می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا مطالبه اصلی مردم در محله‌ها را، بی تفاوتی پایگاه‌ها و مساجد نسبت به نقش مهم آن‌ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی و بسیج کننده مردمی در چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: فاصله گرفتن از مساجد، موجب آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر در جامعه شده و برای کمک به نظام و انقلاب، باید زیر پرچم انقلاب اسلامی یک امت واحده قرار گیریم.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه‌ای میان نماینده، ولی فقیه مازندران به عنوان رئیس، فرمانده سپاه کربلا به عنوان دبیر، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان عضو با هدف مشارکت، هم افزایی و ایجاد وحدت و انسجام بخشی در محله‌های مازندران با محوریت مساجد و بهره مندی از ظرفیت‌های بومی محله، کاهش موازی‌کاری، جلوگیری از پراکندگی برنامه‌ای، افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت‌ها با تلاش همه اعضای شورای تحول استان امضا شد.
https://dahetakrim.masjed.ir/u/tEs

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.