دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۰۲
گزارشگر : ۲۸۰

طرح انتخاباتی "نعمت حضور" در مساجد استانهای خراسان به اجرا در می‌آید

مشهد- ایرنا- مدیرفرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: به منظور تامین حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجموعه برنامه‌هایی در قالب طرح "نعمت حضور" از سوی این مرکز آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مشارکت گسترده‌ مردم در انتخابات و بر اساس اصول مسجدمحوری و هدایتگری در مسجد، مجموعه‌ برنامه‌های مسجدمحور با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ با عنوان "نعمتِ حضور" برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی ادامه داد: فضاسازی شهری، سخنرانی‌های بصیرتی-انتخاباتی با عنوان "انتخابات، تکرار یا تغییر"، برگزاری وبینارهای آموزشی برای ارکان مساجد، جلسات گفت و گوی انتخاباتی با عنوان "رأی آگاهانه"، اعزام سخنرانان و گروه‌های تبلیغی و تولید نشریه‌ برخط از مهمترین این برنامه‌هاست.

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان ضرورت بصیرت‌افزایی توسط ارکان مساجد گفت: مساجد استان‌های خراسان از ظرفیت خوبی در جذب مخاطبان برخوردار هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ملاحظات بهداشتی، می‌توان با استفاده از فضای باز یا محیط پیرامونی مسجد، جلسات سخنرانی و پاسخ به شبهات را برگزار کرد.

اسماعیلی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌ شده در سامانه‌ "مسجدنا" امکان برگزاری وبینارهای آموزشی برای ارکان مساجد فراهم شده و دوره‌های آموزشی مشارکت حداکثری، پاسخ به شبهات انتخاباتی و مطالبات رهبری پیرامون انتخابات برگزار گردیده‌ است.

وی ادامه داد: در زمینه‌ فضاسازی شهری، اکران شهری شعارهایی با محوریت مشارکت حداکثری توسط همسنگرهای مسجدی در قالب پرده‌نویسی، آغاز و زینت‌بخش فضای انتخاباتی شهر مشهد شده‌ است همچنین در طرح "نعمت حضور"، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای سرودهای حماسی و نمایش‌های خیابانی با محوریت مساجد، اکران نمایشگاه‌های شهری، انتشار ویژه‌نامه‌ مکتوب و مجازی و طراحی سامانه‌ اصلح‌یاب در حال اجراست.

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: شبکه‌سازی فعالان مجازی مساجد و طراحی پویش‌های انتخاباتی از دیگر برنامه‌های طراحی‌ شده است که می‌تواند زمینه‌ساز تولید و انتشار محتوای مطلوب در فضای مجازی، اقناع عمومی و حضور پر شور مردم در انتخابات گردد.

اسماعیلی ضمن دعوت از مردم بصیر ایران اسلامی برای حضور در انتخابات افزود: به خواست الهی ملت ایران، بار دیگر با حضور در عرصه‌ انتخابات، باعث دلگرمی مستضعفان جهان و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده‌ نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان‌دوره‌ ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی روز ۲۸ خرداد ماه کنونی برگزار می شود. این انتخابات در خراسان رضوی در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ نقطه روستایی برگزار خواهد شد.

استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ۱۰ هزار مسجد دارند که ۶ هزار باب مسجد از این تعداد در خراسان رضوی دایر است
https://dahetakrim.masjed.ir/u/u0g

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.