دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۳۰
گزارشگر : ۲۸۰
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد

امام خمینی(ره) مسجد را کانون وحدت‌بخشی می‌دانستند/ نقش مسجد در تمدن‌سازی به روایت معمار انقلاب

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به نگاه بنیانگذار انقلاب به جایگاه مساجد، گفت: امام خمینی(ره) همواره به این نکته تاکید داشتند که اگر مسجد در حکومت اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یابد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، با اشاره به جایگاه مسجد در نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مورد جایگاه مسجد نظرات بسیار متعالی داشته اند به طوری که «مسجد» را سنگر انقلاب و پناه انسان ها می دانستند و تاکید داشته اند، مساجد می توانند تکیه گاهی در برابر شیطان، دشمنان نفسانی و منافقین باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکزرسیدگی به امورمساجد با اشاره به اینکه امام(ره) در یک بیان نورانی فرمودند: ما برای اداره مساجد انقلاب کرده ایم، گفت: نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مسجد همواره یک نگاه همه جانبه بوده است و اگر ما بر اساس آنچه که منویات ایشان بوده است، این مسیر را ادامه دهیم، به مسجد تراز اسلامی دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: با مراجعه به تعابیر دیگر امام خمینی(ره) در مورد مسجد در صحیفه نور می بینیم که موارد متعددی را در مورد مسجد مطرح فرموده اند و نگاهشان به مسجد همان نگاهی بوده است که رسول گرامی اسلام(ص) در حکومت اسلامی به مسجد داشته اند.

مسجد باید کانون وحدت بخش باشد

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نقش مسجد را در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی یک نقش اساسی و مهم می دانستند و به فعلیت رساندن کارکردهای مسجد را بسیار با اهمیت عنوان می کردند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) همواره به این نکته تاکید داشته اند که اگر مسجد در حکومت اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یابد، می تواند بسیاری از مسائلی را که جزو اهداف انقلاب اسلامی است، محقق کند و می بینیم که پس از پیروزی انقلاب در همه مراحل گوناگون انقلاب، مسجدمحور بوده است و نگاه امام(ره) نیز بر این مبنا بود که مسجد باید کانون وحدت بخش باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با یادآوری نقش مسجد در طول دوران انقلاب، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز جهاد سازندگی، حرکت جوانان به جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس از مساجد و پشتیبانی از جبهه ها از همین سنگر انجام و در بحران های مختلف از ظرفیت مساجد برای رسیدگی به مشکلات مردم استفاده شده است.

حجت الاسلام ذاکر اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب در حکومت اسلامی براب مسجد نقش ویژه ای ترسیم فرمودند، بنابراین همچنان که در پیروزی و بقای نظام اسلامی مسجد نقش موثری داشته است و نقش مهمی برای مسجد در نظرگرفته شده، متولیان و مسئولین نیز نسبت باید به جایگاه مسجد اهتمام داشته باشند و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را به کار ببنندند، زیرا در این صورت است که بسیاری از معضلاتی که در جامعه مشاهده می کنیم توسط مساجد حل می شود.

نقش آفرینی مساجد در تحقق و شکل گیری تمدن نوین اسلامی

وی تاکید کرد: امروز متولیان و مسئولین باید به فرمایشات امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با مسجد توجه کند و به جایگاه مسجد اهتمام ویژه ای داشته باشند و رویکرد امامین انقلاب را نسبت به مسجد سرلوحه خودشان قرار دهند تا با فعالیت همه کارکردهای مساجد، خانه های خدا بتوانند همه نقش های خودشان را در جامعه امروز ایفا کنند، همان گونه که می بینیم در سال های گذشته به فعلیت رسیدن کارکردهای اجتماعی مساجد چقدر توانست مشکلات کشور را در حوزه محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی مرتفع کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام به نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مساجد در گام دوم انقلاب، موجب می شود، که مساجد در تحقق و شکل گیری تمدن نوین اسلامی به خوبی نقش آفرینی کنند.

پایان پیام
https://dahetakrim.masjed.ir/u/oZy

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.