شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۴:۱۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۶۴
گزارشگر : ۲۸۰

اجرای طرح «نعمتِ حضور» در مساجد استان‌های خراسان

مجموعه‌برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت انتخابات و حضور حداکثری با عنوان «نعمتِ حضور» در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، مدیریت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان پیراموناجرای طرح «نعمتِ حضور» در مساجد استان‌های خراسان برنامه‌های طراحی‌شده برای حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در باب اهمیت مشارکت گسترده‌ مردم و بر اساس اصول مسجدمحوری و هدایت‌گری در مسجد، مجموعه برنامه‌های مسجدمحور با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ با عنوان «نعمتِ حضور» برنامه‌ریزی شده‌است.
حجت الاسلام محمد اسماعیلی افزود: فضاسازی شهری، سخنرانی‌های بصیرتی-انتخاباتی با عنوان «انتخابات، تکرار یا تغییر»، برگزاری وبینار‌های آموزشی برای ارکان مساجد، جلسات گفتگوی انتخاباتی با عنوان «رأی آگاهانه»، اعزام سخنرانان و گروه‌های تبلیغی و تولید نشریه‌ی برخط از اهمّ این برنامه‌ها است.
وی بابیان اینکه ضرورت بصیرت‌افزائی توسط ارکان مساجد گفت: مساجد استان‌های خراسان، از ظرفیت خوبی در جذب مخاطبان برخوردار هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ملاحظات بهداشتی، میتوان با استفاده از فضای باز یا محیط پیرامونی مسجد، جلسات سخنرانی و پاسخ به شبهات را برگزار کرد.
مدیریت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در سامانه‌ی مسجدنا، امکان برگزاری وبینار‌های آموزشی برای ارکان مساجد فراهم شده و دوره‌های آموزشی مشارکت حداکثری، پاسخ به شبهات انتخاباتی و مطالبات رهبری پیرامون انتخابات برگزار گردیده‌است.
حجت الاسلام محمد اسماعیلی گفت: در زمینه‌ی فضاسازی شهری، اکران شهری شعار‌هایی با محوریت مشارکت حداکثری توسط همنسگر‌های مسجدی در قالب پرده‌نویسی، آغاز و زینت‌بخش فضای انتخاباتی شهر مشهد مقدس شده‌است.
وی افزود: شبکه‌سازی فعالان مجازی مساجد و طراحی پویش‌های انتخاباتی از دیگر برنامه‌های طراحی‌شده است که می‌تواند زمینه‌ساز تولید و انتشار محتوای مطلوب در فضای مجازی، اقناع عمومی و حضور پر شور مردم در انتخابات گردد.
مدیریت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ضمن دعوت از مردم بصیر ایران اسلامی برای حضور در انتخابات گفت: إن‌شاءالله ملت ایران، بار دیگر با حضور در عرصه‌ی انتخابات، باعث دلگرمی مستضعفین جهان و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام و انقلاب اسلامی خواهندشد.
در طرح «نعمت حضور»، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای سرود‌های حماسی و نمایش‌های خیابانی با محوریت مساجد، اکران نمایشگاه‌های شهری، انتشار ویژه‌نامه‌ی مکتوب و مجازی و طراحی سامانه‌ی اصلح‌یاب در حال اجرا است.
علاقمندان برای مشاهده ویژه برنامه نعنت حضور می توانند به آدرس اینترنتی masjedona.ir/hozoor مراجعه کنند
https://dahetakrim.masjed.ir/u/t4u

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.