شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۳۵
گزارشگر : ۶۹۱
مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛

جلسات قرآنی مساجد تقویت می‌شود

مجیدی‌مهر با بیان اینکه مسابقات مدهامتّان به رونق فعالیت‌های قرآنی در مساجد کمک می‌کند، گفت: قاریان و حافظان ممتاز ما که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌درخشند خروجی جلسات قرآنی در مساجد هستند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ «حمید مجیدی‌مهر» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با تاکید بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای جامعه قرآنی نقشه راه فعالیت محسوب می شود که باید با جدیت دنبال کنند.
 
مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد است، اما سازمان اوقاف و امورخیریه نیز در راستای تقویت برنامه های قرآنی در مساجد برنامه هایی را با همکاری این وزارتخانه برگزار می کند که می تواند شروع خوبی برای انجام فعالیت های قرآنی در مساجد باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین واگذاری قرارگاه قرآنی مساجد به سازمان بسیج مستضعفان می تواند در شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت های قرآنی در مساجد موثر باشد، چراکه پس از بررسی عملکرد مساجد در زمینه فعالیت های قرآنی تقسیم کاری میان دستگاه ها صورت می گیرد و هر دستگاه می تواند سهم خود را در حوزه فعالیت های قرآنی مساجد فعال کند.
 
مجیدی‌مهر با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در توسعه فعالیت های قرآنی تأمین مصاحف شریف ویژه جلسات قرآنی است، افزود: معرفی داوران به مسابقات و جشنواره های قرآنی مساجد یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از فعالیت های قرآنی مساجد است.
 
وی با اشاره به تاثیر برگزاری برنامه های قرآنی در مساجد در شناسایی استعدادها، ابراز کرد: من از رتبه داران جشنواره قرآنی مدهامتان هستم و معتقدم این جشنواره می تواند عاملی برای رونق فعالیت های قرآنی در مساجد  شود، چراکه مسجدمحور برگزار می شود.
 
مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی همانند «مدهامتان» در مساجد موجب می شود که انگیزه ها برای شرکت در برنامه های قرآنی دوچندان شود.
 
وی با اشاره به حمایت های ستاد ملی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه از مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامتان می توانند از سهمیه ویژه در مسابقات سراسری اوقاف بهره مند شوند و این نشان می دهد ما به فعالیت های قرآنی مساجد اهتمام داریم و آن را معتبر می دانیم.
 
مجیدی مهر تأکید کرد: قاریان و حافظان ممتاز ما که در عرصه های ملی و بین المللی می درخشند خروجی جلسات قرآنی در مساجد هستند، برنامه های قرآنی به حضور نسل جوان در مساجد رونق می بخشد.

 

پایان پیام/

https://dahetakrim.masjed.ir/u/1cas

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.