دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۴۹۵
گزارشگر : ۶۹۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران:

چهارمین اجلاس استانی نماز تهران برگزار می‌شود

چهارمین اجلاس استانی نماز تهران با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس  مسجد خبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام و المسلمین نور محمدپور مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران در مصاحبه با مسجدخبر گفت: چهارمین اجلاس استانی نماز استان تهران با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» صبح سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه، از ساعت ۹ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در سالن برق منطقه شهر تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه؛ عنوان چهارمین اجلاس استانی نماز استان تهران، با بهره گیری از سی امین اجلاس سراسری نماز که قرار است در استان زنجان برگزار شود، نام گذاری شده، گفت: هر ساله ستاد اقامه نماز کشور یک اجلاس سراسری برگزار می‌نماید که پیام مقام معظم رهبری آغازگر آن اجلاس است. در این پیام رهبر انقلاب خط مشی‌ای را تبیین می‌فرمایند که بر اساس آن، ستاد اقامه نماز کشور، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، فعالیت خود را در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی با محوریت نماز در سطح جامعه پیش می‌برد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز استان تهران نیز، همه ساله قبل از برگزاری اجلاس سراسری نماز، پیش اجلاسی را برگزار می‌نماید. امسال اما، چهارمین اجلاس استانی نماز استان تهران بعد از وقفه ای چندساله به صورت متمرکز در شهر تهران با حضور مدیران، مسئولان، دانش آموزان، دانشجویان و فعالین حوزه نماز استان تهران برگزار خواهد شد. در سنوات گذشته این پیش اجلاس در سطح شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شد. 

مدیر اقامه نماز استان تهران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین نسل نو گفت: برای اینکه بتوانیم آسیب های اجتماعی را در جامعه محو کنیم، بایستی برنامه‌های فرهنگی به صورت گسترده در مدارس اجرایی شود و باید از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیران آموزش و پرورش باشد. بر همین اساس، دستگاه‌های اجرایی استان تهران، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و مرکز رسیدگی به امور مساجد از مدعوین این اجلاس هستند.

وی افزود: همچنین، ما فردا در این اجلاس، میزبان دانش آموزان موفق و نسل نو که در حوزه‌ی برگزاری و اقامه‌ی نماز موفقیت‌هایی داشته‌اند و همچنین ائمه‌ی جماعات مساجد تهران که در جذب این نسل به مسجد موفق بودند، خواهیم بود.

 نور محمدپور در ادامه تصریح کرد: در این اجلاس به سه موضوع رسیدگی خواهد شد. اینکه: وظیفه ذاتی هر یک از دستگاه‌ها در رابطه با موضوع اجلاس چه بوده؟ چقدر موفقیت داشته‌اند؟ اگر موفقیتی حاصل نشده، دلائل آن بررسی شده و راهکارهایی برای رفع موانع از سوی نهادها و ستاد اقامه نماز استان تهران ارائه شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران در ادامه گفت: در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم، رئیس محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد، این موضوع مطرح شد که ائمه‌ی جماعات در جذب نسل نو به مسجد و اقامه ی نماز نقش بسیار موثری دارند. لذا تقاضای ما از ائمه‌ی جماعات خوش ذوق و خوش بیان این است که به واسطه ارتباطی که با مدارس دارند و یا ایجاد می‌کنند، باعث افزایش اشتیاق و حضور هرچه بیشتر نوجوانان به مسجد شوند و خود نیز حضور پررنگی در سطح مساجد داشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت نماز گفت: نماز در دین مقدس اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و هر چه ما در مورد اهمیت نماز مطالعه کنیم ، شناخت ما در مورد نماز بیشتر می شود و نماز به معنای ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند بزرگ می باشد و بالاترین توفیقی است که یک جوان می تواند از آن برخوردار شود.

پایان پیام/
https://dahetakrim.masjed.ir/u/1cnT

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.