دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۹۶
گزارشگر : ۶۹۱
گزارش مسجدی

درخواست امام مسجد ۱۰۰ ساله تهران برای مرمت آن

امام جماعت مسجد ۱۰۰ ساله خاتم‌الانبیاء معروف به مسجد سنگی می‌گوید: این مسجد اوضاع عمرانی مناسبی ندارد، اما از پس مخارج مرمت آن برنمی‌آییم.

به گزارش مسجدخبر به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام کاظم صادقی امام جماعت مسجد سنگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: گذر زمان سبب فرسودگی لوله‌ها و انشعابات آب، فرسایش نما و نم‌دادگی سقف و گنبد مسجد و برخی مشکلات عمرانی دیگر شده است. امروز بازسازی و مرمت مسجد سنگی که از مساجد قدیمی، نامدار و شاخص شهر تهران به حساب می‌آید، دغدغه نمازگزاران این مسجد و اهالی محله دردار و آبشار است.
 
وی افزود: ما مشکلات عمرانی مسجد سنگی را با مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کردیم و آنها با نهادهای مربوطه به ویژه شهرداری که خودش سازنده مسجد جایگزین پس از طرح افزایش عرض بزرگراه شهید محلاتی است، نامه‌نگاری‌های لازم جهت کمک و اقدام جهت رفع هرچه سریع‌تر این مشکل را انجام دادند. امیدواریم که این نامه‌نگاری‌ها به نتیجه برسد و وضعیت مسجد، دوباره به شکوه سابق بازگردد.
 
 
مسجد سنگی که به گفته اهالی مسجد بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد تا قبل از تخریب شدنش توسط شهرداری به علت قرار داشتن در مسیر طرح افزایش عرض بزرگراه شهید محلاتی، از مساجد شاخص محله‌های دردار و آبشارِ شهر تهران محسوب می‌شد. اما در سال‌های اخیر به علت فرسایش بنای جایگزین که امروز ۲۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، این مسجد دچار مشکلات جدی عمرانی شده و به بازسازی و مرمت نیاز دارد.
 
پایان پیام/
https://dahetakrim.masjed.ir/u/1cj5

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.