پنج شنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۸۵
گزارشگر : ۲۸۰
نقش مساجد برای تحقق شعار سال

مسجدی که یک تولید کننده را از ورشکستگی نجات دادند

نمازگزاران یکی از مساجد تهران توانستند با حمایت و پشتیبانی از تولیدکننده خُرد محلی، چرخه تولیدی او را از تعطیلی بازدارند و مانع ورشکستگی اش شوند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند و همانند سالهای گذشته بر موضوع تولید، توان داخلی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید ویژه ای داشته اند.

حال با توجه به فرمایشات معظم له، همگان وظیفه دارند در هر جایگاه و مسئولیتی به تحقق و رشد شعار سال مبادرت ورزند؛ در این میان مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای مردمی، می توانند جهت دهی و فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شبیری امام جماعت مسجد باقرالعلوم تهران در رابطه با نقش مساجد برای تحقق شعار سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: مساجد به عنوان پایگاههای فرهنگی و مذهبی شمرده می شوند که با اقشار مختلف مردم و از سنین متفاوت در ارتباط هستند که در میان مسجدی ها افرادی همانند مغازه دار، کارمند، کارگر، تولید کننده، خانه دار، محصل و ..... حضور دارند که می توانند در جایگاه خود به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کمک کنند.

وی توجه به تولید و اتکای توان داخلی را یکی از مهمترین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته دانست و گفت: ایشان بارها و بارها بر تولید داخلی و توجه مردم به این مهم و پرهیز از خرید کالای خارجی تاکید داشته اند؛ راهکار ترویج این موضوعات نیز فرهنگسازی و ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی است.

امام جماعت مسجد باقرالعلوم تهران با اشاره به فرهنگسازی صورت گرفته در مسجد باقرالعلوم گفت: ما نیز بر اساس موضوع اهتمام به تولید و کالای ایرانی، تمامی اقلام مصرفی مسجد را از کالای ایرانی تهیه می کنیم و از سالهای گذشته گسترش این فرهنگ را در میان نمازگزاران و افراد مسجدی ترغیب کرده ایم.

وی افزود: نمازگزاران مسجد باقرالعلوم توجه ویژه ای به خرید لوازم و مایحتاج زندگی خود از کالای ایرانی دارند چراکه با رشد و گسترش این فرهنگ است که چرخ تولید در کشور می چرخد و از بیکاری کارگران و آسیب به اقتصاد کشور جلوگیری می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شبیری اظهار کرد: یکی از کارهایی که مسجد باقرالعلوم انجام داده ، تشویق نمازگزاران و مسجدی ها به خرید از تولید کنندگان خُرد محلی بوده است که با این کار تعدادی افراد چرخ تولیدات شان چرخیده و از ورشکستگی نجات یافته اند.

وی تصریح کرد: تک تک مردم در تولید و پشتیبانی و حتی مانع زدایی نقش جدی دارند و این شعار فقط به مسئولان کشور مربوط نمی شود؛ بنابراین حمایت از تولیدات داخلی و پشتیبانی از تولید کنندگان ضروری است و بر هر فرد مسلمان واجب است که به کشور خود اینگونه خدمت کند.

حجت الاسلام و المسلمین شبیری تاکید کرد: البته باید فرد تولید کننده نیز کالای با کیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار مشتری قرار دهد تا شاهد پیشبرد شعار سال و اهداف تعیین شده باشیم.

وی در رابطه با دهه تکریم مساجد نیز اظهار کرد:تکریم مساجد و غبارروبی آن اهمیت بسزایی دارد چراکه مساجد خانه خدا هستند و پایگاههایی برای ایمان، عبادت، فرهنگسازی و دلدادگی به حضرت باری تعالی محسوب می شوند بنابراین پاک کردن غبار از دیوار و درب مساجد، غبار دلهای عاشقان را می زداید و تاثیرات روحی و جسمی بسزایی را در بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین شبیری تصریح کرد: مساجد راه تبلیغ دین و تشویق مردم به معنویت و فرهنگ هستند که امیدواریم روزبروز شاهد رشد و بالندگی آن در جامعه باشیم.


https://dahetakrim.masjed.ir/u/pox

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.