چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۱۷
گزارشگر : ۶۹۱
انالله‌وانا‌الیه‌راجعون؛

آیت‌الله سیدکاظم ارفع دار فانی را وداع گفت

با کمال تأثر عالم جلیل القدر، مترجم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، مولف و مبلغ علوم و معارف آل محمد صلی الله علیه و آله، آیت‌الله سیدکاظم ارفع، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، با کمال تأثر عالم جلیل القدر، مترجم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، مولف و مبلغ  علوم و معارف آل محمد (صلی الله علیه و آله)، آیت‌الله سیدکاظم ارفع، پدر بزرگوار حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی ارفع، امام جماعت محترم «مسجد دوست‌علی‌خان» دار فانی را وداع گفت.
 

سید محمد کاظم ارفع، فرزند سید ناصر الدین ارفع در سال 1323 در تهران به دنیا آمد. دوران تحصیلی دبیرستان را ناتمام رها کرد و به تشویق پدر و شوق خود، روی به آموزش حوزوی آورد. او در حوزه ی علمیه ای در تهران (خیابان ری، بازارچه‌ی نایب السلطنه) به درس و بحث طلبگی اشتغال یافت. پس از چهار سال طلبگی در آن مدرسه ی علوم اسلامی که برجسته ترین استادش حاج آقا مجتهدی بود، در سال 1342 به حوزه ی علمیه ی قم مهاجرت کرد.

 

استادان بزرگ او در حوزه علمیه قم عبارت بودند از: آیت الله فاضل لنکرانی، مرحوم آیت الله سلطانی، آیت الله نوری همدانی و مرحوم دکتر مفتح. پس از درگذشت پدر گرانمایه اش، ناچار شد برای سرپرستی خانواده، از قم به تهران بازگردد و باز همچنان به آموختن علوم و معارف اسلامی، این بار نزد استادان: آیت الله حاج میزرا علی آقا فلسفه در مسجد لرزاده و آیت الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه‌ی مروی پرداخت. در عین حال، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی، به وعظ و تبلیغ متعهدانه‌ی انقلابی روی آورد. این مترجم گرامی صاحب بیش از پنجاه کتاب اعم از تالیف و ترجمه است و اغلب و بلکه همه‌ی آنها در زمینه‌ی علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. ایشان بر وفق سنتی مرضیه به ترجمه‌ی قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه‌­ی سجادیه توفیق یافته است.

 

پایگاه تخصصی مسجد، این ضایعه را به حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدمهدی ارفع» و خانواده محترم و بیوت وابسته، تسلیت عرض نموده و ترفیع درجه و رضوان الهی را برای آن عالم راحل و صبر و اجر جزیل را برای بازماندگان مسالت می نماید.

 

پایان پیام/

 

https://dahetakrim.masjed.ir/u/1c9n

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه تخصصی مسجد می باشد.